Konsultchef Adecco Arvika/Karlstad

Adecco Sweden AB / Organisationsutvecklarjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige

Om rollen
Som Konsultchef kommer du att tillhöra våra kontor i Karlstad & Arvika som ansvarar för våra kunder i Värmland. Vi är ett affärsorienterat team som arbetar med uthyrnings- och rekryteringstjänster av tjänstemän och kollektivanställda i hela länet.

Rollen är varierande, vilket förutsätter ett lösningsfokuserat och flexibelt arbetssätt. Som Konsultchef är du ledare med personalansvar för ett antal konsulter som arbetar hos våra kunder. Med en hög närvaro är vi en viktig samarbetspartner som supporterar bemanningen för våra kunder inom industri och tjänstemannasektorn där vi kontinuerligt bygger relationer med kund, konsult och kollegor. Det innebär att vi kontinuerligt arbetar med affärs- och aktivitetsplaner. Då en av våra kollegor ska vara föräldraledig så söker vi dig som vill vara med och bidra till vår fortsatta utveckling. Placeringsort kommer att vara både i Arvika och Karlstad, hur fördelningen antal dagar på respektive ort ser ut beror på kandidat och behov. Arbetsuppgifterna är varierande där huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Personalansvar
• Daglig kund- och konsultkontakt samt utveckling av pågående kundsamarbeten
• Rekrytering och introduktion av konsulter
• Nykundsförsäljning och merförsäljning
• Bemanningsplanering kort och långsiktigt
• Personaladministration och hantering av personalfrågor
• Arbetsmiljö och hälsa
• Uppföljnings och utvecklingssamtal med konsult och kund
• Utvecklings- och förbättringsarbeten både gentemot kund, kandidat och konsult
• Arbetsrätt och kollektivavtal

Du rapporterar direkt till vår Regional Branch Manager. Välkommen till ett prestigelöst team med stark lagkänsla! Hos oss är vikten av samarbete högre än den individuella prestationen, vilket medför att vi vid behov hjälper varandra med olika uppgifter. Vi arbetar dagligen med våra värderingar - Passion, Entreprenörskap, Ansvar, Kundfokus och laganda och vi brinner för det goda värdskapet i alla våra interna och externa kontaktytor.

Välkommen till ett prestigelöst team med stark lagkänsla!

Om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt eftergymnasial utbildning och gärna ett lokalt kontaktnät. Du är en god ledare och förebild som bidrar till en hög konsultnöjdhet. Du brinner för affären och leveransen där du har kandidat, konsult och kund i fokus! Du känner en trygghet i ditt rekryteringsarbete och har en god förmåga kring personbedömning och vet betydelsen av en lyckad kandidatupplevelse. Du bygger förtroendeingivande relationer, är affärsmässig och innehar en förmåga att kunna fånga upp kunders önskemål och har alltid fokus på att hitta lösningar samt utvecklingsområden. Som person är du ansvarstagande, arbetar strukturerat och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du är duktig på att prioritera och när det krävs så har du inga problem med att ta snabba beslut. Det är en fördel om du är van att arbeta med olika system och har en god administrativ förmåga samt logiskt tänkande gällande bemanningsplanering.

Då vi är ett framgångsrikt och glatt team söker vi dig som vill ha roligt tillsammans med oss och du sprider mer än gärna din positiva energi och ditt höga engagemang. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco rätt plats för dig!

Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra 20 kontor spridda över landet.

Om anställningen
Den vikarierande tjänsten som Konsultchef (intern titel Business Manager) är en intern tjänst där du tillhör våra kontor i Karlstad och Arvika. Tjänsten har startdatum 1 november och sträcker sig i sex månader med möjlighet till förlängning. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. Vi har trygga anställningsvillkor och du omfattas av försäkringar och företagshälsovård.

Publiceringsdatum
2020-09-02

Så ansöker du
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden, senaste dag för ansökan är den 18 september. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök genom att klicka på knappen "Ansök". Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

För frågor kring tjänsten kontakta Kontorschef Kristofer Wahl, 073 - 684 71 60

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-32940".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5343190

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: