Konsult uppdrag 6 månader Senior lönespecialist
Ps Partner AB / Administratörsjobb / Stockholm
2020-06-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Konsult uppdrag 6 månader Senior lönespecialist" (publicerad 2020-07-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ps Partner AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Rätt person på rätt plats är en självklarhet i alla framgångsrika företag. Att dessutom ha denna person på plats i rätt tid och i rätt situation är något vi sedan starten 2010 hjälpt många kunder med via vårt konsultbolag, PS Interim.
PS Interim erbjuder en snabb och effektiv lösning för att få in kompetent personal när det tex uppstår luckor vid sjukskrivningar, föräldraledighet eller arbetstoppar.
Vi är ett auktoriserat bolag inom bemanning och vi har kollektivavtal med Unionen.
PS Interim har idag kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Borås och löser därigenom bemannings och konsultbehov över hela landet.
Inom PS Partner familjen finns också PS Recruitment för rekrytering av tjänstemän samt PS Management för rekrytering av ledare och nyckelpersoner.
Nu söker vi en konsult till ett spännande uppdrag omgående som Senior lönespecialist för kundsräkning. Uppdraget är i 6 månader.
Vi ser att du minst 5- 10 års erfarenhet av självständigt och brett lönearbete från en större organisation. I rollen ska du kunna hantera och tolka ersättningar utifrån kollektivavtal samt ha goda IT kunskaper. Du är ansvarig att driva ett omställningsprojekt inom lönehantering under hösten 2020 och verka som en kravställare, överlämnare och utföra kvalitétsleverans. Viktigt att du har erfarenhet från Agda och Visma.
Ansvarsområden
• Löneadministration
• Hantering och kontroll av löner, reseräkningar, tidrapporter
• Samverkan med Planeringsavdelning/HR
• Delta vid fackliga förhandlingar vid behov
• Hantering, administration samt utföra kontroll av kollektiv- samt tjänstemannalöner
• Aktivt driva onboarding process av nyanställda utifrån ett administrativt perspektiv.
• Pension & försäkringar
• Rapportering av statistik
• Daglig support till chefer och anställda
• Aktivt medverka i omställningsprojekt inom lönehantering.
Du att arbeta självständigt och vara ansvarig för området och fokus ligger därmed på effektivitet, finna lösningar på problem. Du är noggrann och strukturerad som person.
Låter detta som ett spännande konsultuppdrag?
kontakta gärna Louise Harrysson omgående 072 311 98 39 eller
louise.harrysson@pspartner.se Vi arbetar med ett kontinuerligt med urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2020-06-24ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPs Partner AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ps Partner AB (org.nr 556816-1961)
Arbetsplats PS Partner AB
Jobbnummer 5275680
Observera att sista ansökningsdag har passerat.