Konsult / IT / Service desk / Agent
Centric Professionals AB / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till vårt kundföretag som är ett IT-bolag med placering vid Liljeholmen söker Centric nu ytterligare en tekniker. Teamet består idag av cirka 15 service deskagenter. Service desk hanterar alla typer av händelser och arbetar primärt med felsökning och problemlösning, sätter behörigheter, ger information och är leverantörens dagliga kontakt med beställarens användare.
Publiceringsdatum2016-11-05Dina arbetsuppgifterService deskens primära ansvar är att bevaka att alla kanaler för inkommande ärenden är tomma; användaren ska få svar så fort som möjligt och få respons att ärendet är mottaget. Övrigt ansvar:
• Registrera alla ärenden i ärendesystem enligt instruktion (användare, ärendebeskrivning, prioritet och ärendeklass).
• Fastställa om ärendet är en RFC, incident eller annan kategori.
• Genomföra inledande felavhjälpning och försöka lösa ärendet.
• Dokumentera ärendet och ev. lösning.
• Delegera ärendet vidare enligt upprättad process.
• Informera användarna om status i ärenden
Vid incidenter som inte kan lösas, förmedlas incidenten eller ärendena vidare till second eller third line support.
Din profil och kvalifikationen
Den vi söker brinner för att ge service och tycker om att förmedla sina tekniska kunskaper på ett pedagogisk sätt till användare.
Du bör vara van att ha många bollar i luften och kunna prioritera. Du har tidigare kunskap och erfarenhet från att studera eller arbeta inom IT.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så registrera din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alexander Adolfson på tfn: 0721-775229 eller
alexander.adolfson@centric.eu.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande;
https://www.facebook.com/CentricSweden.Sökord IT, tekniker, it-tekniker, IT-tekniker, support, supporttekniker, support tekniker, support-tekniker, service desk, helpdesk, help desk, 1st line, first line, konsult, Consultant, data, Liljeholmen, Stockholm.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-05
Ange följande referens när du ansöker: 1462783972901
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexander Adolfson
alexander.adolfson@centric.eu 0721-775229
FöretagCentric Professionals AB
AdressCentric Professionals AB
Hamngatan 33
10005 Stockholm
KontorsadressHamngatan 33 17266 Sundbyberg
Jobbnummer 3144999
Observera att sista ansökningsdag har passerat.