Konica Minolta söker Helpdesk/2:line agenter
Konica Minolta Business Solutions Sweden AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konica Minolta Business Solutions Sweden AB i Solna,
Stockholm,
Göteborg,
Helsingborg,
Malmö eller i
hela Sverige Konica Minolta söker nu en till två Helpdesk/2:line Agenter till HK kontoret i Solna
Publiceringsdatum2012-07-06ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta med Konica Minoltas hela produktsortiment, både nya och äldre produkter som finns hos våra kunder idag.
Tillsammans med vår supportavdelning kommer du att förfina och utveckla vår Helpdesk till att ständigt bli bättre och mer insatt i kundens krav på utskriftsflöden.
Din uppgift är också att skapa ett sammansvetsat team som känner delaktighet, samhörighet och inspiration till att ha en hög service till våra kunder.
Vidare innebär arbetet att bistå våra tekniker med information om nya uppdateringar/modifieringar samt vara ett bollplank vid svårare uppdrag på fältet.
Ditt arbetsområde är stort och det är du som sätter begränsningarna!
Profil• Flerårig dokumenterad erfarenhet av branschen eller liknande uppdrag
• Är väl insatt i IT och utskriftsflöden
• Har goda kunskap om Microsofts och Apples Operativsystem samt nätverk
• Talar och skriver god engelska
• Är positiv och serviceminded samt har lätt för att samarbeta
• ITIL är meriterande.
För att lyckas i ditt arbete är det viktigt att du är målorienterad, drivande, självgående och ansvarstagande med stort service- och kundfokus. Du är bekväm med att arbeta med tekniska produkter och kunder som vill ha bästa support. Du har en stor vilja att utvecklas och lära nytt.
Konica Minolta erbjuder
Vi kan erbjuda ett stimulerande och utvecklande jobb i ett framgångsrikt och välkänt företag. Vår organisation genomsyras av hög kompetens hos våra medarbetare och en vilja att skapa stabil tillit hos våra kunder.
Om Konica Minolta:
Konica Minoltas affärsidé är att göra IT och Production Printing enklare för våra kunder.
• Små och medelstora företag som behöver hjälp med helhetslösningar inom IT- och dokumenthantering.
• Större företag och organisationer som behöver hjälp att effektivisera sin utskriftshantering (print som tjänst).
• Grafiska branschen, kommersiella och interna tryckerier, som behöver hjälp med effektivisera sin produktion och utveckla nya tjänster.
Konica Minolta koncernen, med huvudkontor i Japan, omsätter mer än 60 miljarder kronor och har ca 36 000 anställda över hela världen. Konica Minolta Sverige omsätter, inräknat dotterbolaget Koneo AB, ca 800 miljoner kronor och totalt är vi ca 470 anställda. Tillsammans med dotterbolaget Koneo AB och fristående medlemmar i Koneokedjan samt fristående återförsäljare är vi rikstäckande.
Och nej, Konica Minolta tillverkar och säljer inte kameror längre. Vi är i inne i en spännande utvecklingsresa mot att bli ett tjänsteföretag inom IT- och dokumenthantering.
Vi gör det enklare. Vi finns alltid nära. Vi skapar värde.
Ansökan och upplysningar
Du ansöker tjänsten genom att skicka in ditt CV till
rekrytering@konicaminolta.se skriv Help Desk agent i överskriften. Urval kommer att ske löpande, därför är det bra om du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 15/8 2012.
Frågor om tjänsten besvaras av Per Dufva.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@konicaminolta.seFöretagKONICA MINOLTA BUSINESS SOLUTIONS SWEDEN AB
AdressKONICA MINOLTA BUSINESS SOLUTIONS SWEDEN AB
Box 9060
17109 Solna
KontorsadressSolna Strandväg 96
Solna
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-627 75 00
Jobbnummer 1290483
Observera att sista ansökningsdag har passerat.