Kommunvägledare till vårt kontaktcenter
Kalmar kommun, Kommunledningskontoret / Receptionistjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Kommunledningskontoret i Kalmar I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 6 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Vid årsskiftet 2012-13 startade Kalmar kommuns kontaktcenter. I kontaktcentret får Kalmar kommuns kunder via telefon eller besök hjälp direkt att klara av sina ärenden. De ärenden som kräver specialistkunskaper förmedlas vidare till rätt verksamhet. Tack vare kontaktcentret förbättras Kalmar kommuns tillgänglighet och bemötande.
Publiceringsdatum2019-01-16ArbetsuppgifterDu kommer vara Kalmar kommuns ansikte utåt.
Som kommunvägledare ger du kunden korrekta och sakliga svar på sina ärenden, samtidigt som du på ett professionellt sätt håller samtalen korta så att även nästa kund snabbt kan få hjälp.
Dina arbetsredskap är i huvudsak telefon och dator men du får även besvara frågor över disk vid arbete i receptionen. Arbetet innebär att du under pågående telefonsamtal hanterar dator, skriver in uppgifter, söker information m.m.
Kontaktcentrets öppettider är måndag till torsdag kl. 07.30 till 17.00 samt fredag kl. 07.30 till 16.00. Under perioden juni till augusti stänger vi 16.30 måndagar till torsdagar. Ett av våra mål är hög tillgänglighet vilket innebär schemaläggning inom dessa tidsramar.
KvalifikationerVi söker dig som brinner för att ge service, sätta kunden i centrum samt ge ett gott bemötande.
Du ska trivas i en miljö med utveckling och förändring. Som person är du serviceinriktad, har positiv attityd, är stresstålig, lyhörd och har god samarbetsförmåga.
Arbetet består av informationshantering vilket kräver god vana av att arbeta med datorer och olika system samt erfarenhet av sociala medier. Du ska klara att använda dator samtidigt med telefon, vara snabb på tangentbordet och van att söka information på nätet.
Du ska vara tydlig och ha mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift, samt ha förmåga att beskriva information på ett enkelt sätt.
Du ska även kunna kommunicera på engelska.
Ytterligare språkkunskaper samt erfarenhet av att ha arbetat inom kommunal verksamhet eller liknande är meriterande.
Du som söker ska ha för arbetet relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schemalagd tid inom öppettiderna. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-03
Ange följande referens när du ansöker: A842473
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHenrik Nilsson 0480-45 00 58
Anders Saur 0480-45 00 10
FöretagKalmar kommun, Kommunledningskontoret
AdressKalmar kommun, Kommunledningskontoret
Box 611
39126 Kalmar
KontorsadressÖstra Sjögatan 18 39126 Kalmar
Jobbnummer 4559593
Observera att sista ansökningsdag har passerat.