Kommunvägledare till Varbergs kommuns kundservice

Varbergs kommun, Serviceförvaltningen / Receptionistjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen i Varberg

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Kommunvägledare till Varbergs kommuns kundservice kompetensteam. Brinner du för kundmöten som förenklar människors vardag och inspirerar dem till att uppnå sina drömmar? Då väntar ett spännande arbete som kommunvägledare i Varbergs kommungemensamma kundservice Varberg direkt. Funktionen slog upp portarna den 1 februari 2018 och är just nu inne i sin uppbyggnadsfas. Du får vara med att bygga upp och utveckla en helt ny verksamhet tillsammans med din chef och dina kolleger. Att få privatpersoner, organisationer och företagare att känna sig sedda och uppskattade är det som ger dig energi!
I kommungemensam kundservice har vi i uppdrag att förenkla för de vi finns till för, att öka tillgängligheten och lösa fler frågor vid första kontakten. Tillsammans är vi med och utvecklar Varbergs kommuns varumärke. Vill du vara med?




Publiceringsdatum
2018-09-17

Arbetsuppgifter
Tillsammans med dina kolleger i Varberg direkt möter du människor med många olika frågor. Arbetet innebär att ge förstklassig service via telefon, besök och kommunens digitala kanaler. Det innebär att du under pågående samtal både söker och registrerar information. I arbetet ingår förutom kundkontakt via telefon att möta kunder fysiskt via vår reception.

En viss administration med inslag av verksamhetsutveckling kan också förekomma. Du har en löpande dialog och en god relation med flera förvaltningar för att säkerställa att kundservices uppdrag genomförs på bästa sätt.



Kvalifikationer
Du är en serviceinriktad person med bred erfarenhet av de frågor som ställs till en kommun. Du har erfarenhet av att arbeta inom kommungemensamt kundcenter och vana från receptionsarbete inom kommunal verksamhet. Du är kreativ och lösningsorienterad med ett genuint intresse för att hjälpa och vägleda människor och du har förmågan att arbeta i högt tempo, prioritera och fatta beslut samtidigt som du är strukturerad och noggrann. Du har en mycket god kommunikationsförmåga, är utåtriktad och möter kunder med stort engagemang. Att på ett prestigelöst sätt samarbeta med dina kollegor för att kunna överträffa kundernas förväntningar är en förutsättning. Du har mycket goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift samt kunskaper i att konversera på engelska. Andra språkkunskaper, relevant utbildning på högskolenivå är meriterande men inget krav. Du kommer att arbeta i olika system vilket kräver god datorvana och du har mycket god administrativ förmåga.

Vid val av kandidater kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och erfarenhet av kommungemensam kundservice samt vana från receptionsarbete inom kommunal verksamhet.


ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelsen.

Ersättning
Månadslön Fast månadslön
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-28
Ange följande referens när du ansöker: A813047
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Leon

Företag
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen

Adress
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen
Östra Långgatan 24
43280 Varberg

Kontorsadress
Östra Långgatan 24 43280 Varberg

Jobbnummer
4350549

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen: