Kommunvägledare till Servicecenter
Örebro kommun / Receptionistjobb / Örebro
2016-07-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till Servicecenter" (publicerad 2023-05-11) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Servicecenter är medborgarnas ingång till oss på Örebro kommun och vårt gemensamma ansikte utåt. Genom att erbjuda en ingång till kommunen via ett antal olika kommunikationsvägar, kan vi tillgodose medborgarna med snabb och bra service oavsett fråga. Fler och fler ärenden ska kunna skötas via webb och över telefon, för att göra vardagen enklare för medborgarna samtidigt som övriga verksamheter avlastas och på så sätt kan arbeta med effektivt.
Publiceringsdatum2016-07-18Dina arbetsuppgifterAllmänt om befattningen:
Vill du bli en del i teamet Servicecenters svarsgrupp Social välfärd?
I vårt nya servicecenter blir dina arbetsuppgifter att bland annat lämna information om kommunens verksamheter, ge vägledning, besvara statusfrågor, utföra enklare handläggning av nya ansökningar samt att ta emot synpunkter från våra medborgare. Du utför ditt uppdrag via telefon och dator samt via personliga besök till vårt servicecenter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Uppdraget som kommunvägledare innebär att ge information och vägledning i det specifika ärendet, verka för ökad användning av tjänster för självservice, hantera blanketter, ta emot inkomna handlingar samt utföra enklare handläggning utifrån rutin och regelstyrt arbetssätt. Arbetsredskapen är digitala och de största informationskällorna är kunskapsbanken, orebro.se och intranätet. Kunskapsbanken innehåller instruktioner för hur du som kommunvägledare hanterar olika typer av ärenden. Du kommer vara en del i teamet Social välfärd. Arbetstiden är schemalagd.
Servicecenters preliminära öppettider: Mån- fre kl. 07:00- 17:00.
Kompetenser• Avslutad godkänd gymnasieutbildning
• Mycket goda språkkunskaper i svenska både tal och skrift
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med att ge service via telefon och personliga besök
• Minst ett års dokumenterad erfarenhet av att arbeta inom kontaktcenter
• Goda kunskaper i verksamhetssystemet Treserva
• Goda kunskaper i engelska
• Erfarenhet av att arbeta med LoV (Lagen om valfrihet)
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med datorn som verktyg samt vana att arbeta i flera olika datasystem parallellt
• Kunskaper att jobba i telefonisystemet Trio
• Grundläggande kunskap om Örebro kommun
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Övrigt meriterande
• Socionomutbildning
• Erfarenhet och kunskap från arbete i verksamhetssystemet ComAround
• Kunskap om Socialtjänsten och försörjningsstöd
Anställningens omfattning
Tidsbegränsad anställning 100% tom 2017-03-15
Tillträde 2016-09-15
Facklig information
Vision: Inger Bluckert, 019-21 69 35
SACO: Carina Laurin Stensson, 019-21 30 96
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 1 augusti 2016.
Vi kommer att arbeta löpande med urvalet under ansökningstiden.
Ref.nr: Ks 789/2016
Välkommen med din ansökan!
Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Wittenfeldt, Gruppledare 019-21 69 48
Mats Friberg, Gruppledare 019-21 69 98
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30050
70135 Örebro
KontorsadressBox 30050
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2958762
Observera att sista ansökningsdag har passerat.