Kommunvägledare
Klippans kommun, Kundtjänst / Kundservicejobb / Klippan
2024-12-19
Visa alla kundservicejobb i Klippan,
Åstorp,
Bjuv,
Perstorp,
Örkelljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klippans kommun, Kundtjänst i Klippan I Klippans kommun motiveras vi av utveckling och siktar mot att bli lite bättre varje dag. Här har alla möjlighet att göra skillnad - både för varandra och för alla de som finns i våra verksamheter.
Hos oss är allas idéer välkomna och det finns plats för dig att vara kreativ och modig på ditt eget vis. Vi litar till varandra och skapar tillsammans. På så sätt hittar vi glädjen i vårt arbete.
Vi i Klippan är vår värdegrund och våra riktningar "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet" leder oss i vårt arbete.
Vill du vara med? Bli en av oss i Klippan!
Vi är en enhet med fem personer plus en enhetschef och vi tillhör kommunens kommunikationsavdelning. På kommunikationsavdelningen är prestigelöshet viktigt och vi utgår alltid ifrån vår värdegrund Vi i Klippan i vårt arbete.
Klippans kommuns kundtjänst har goda resultat i mätningar men strävar alltid efter att bli ännu bättre. Vi söker nu en kommunikativ kommunvägledare med kompetens och erfarenhet av service och administration för att stärka vår grupp.
Publiceringsdatum2024-12-19ArbetsuppgifterÄr du vår kommunikativa kommunvägledare som vill vara med och ge service till våra medborgare?
I rollen som kommunvägledare möter du våra invånare i vår reception och i våra olika kanaler såsom telefon och chatt, och ger information och service på hög nivå. Vi vägleder i många olika frågor som rör den kommunala verksamheten, allt från socialförvaltning till skola och barnomsorg. I det dagliga arbetet ingår viss handläggning och myndighetsutövning. Kundtjänst är ofta länken mellan invånarna och resten av organisationen.
Klippans kommuns kundtjänst är en sammansvetsad grupp där alla brinner för att arbeta tillsammans med medborgarens bästa i fokus. I rollen som kommunvägledare innebär det att du måste kunna arbeta tätt med andra människor, lyssna, visa empati och respekt.
Du planera ditt arbete, följer rutiner, genomför och avslutar aktiviteter. Du levererar goda resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du kan prestera i en pressad miljö, hantera svåra situationer och förblir optimistiskt inför utmaningar samt har förmågan att acceptera och ta emot feedback.
KvalifikationerDu behöver ha en eftergymnasial utbildning inom relevant område som till exempel kommunikation, service eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi kommunicerar på svenska och engelska vilket gör att du måste ha mycket goda kunskaper i båda språken, både när det gäller tal och skrift. Meriterande är om du har ytterligare språkkunskaper
Du som söker ska ha erfarenhet från kundtjänst eller liknande serviceyrke där kund/medborgare stått i fokus. Meriterande är om du även arbetat med handläggning av olika ärenden.
En hög digital kompetens krävs då det dagliga arbetet hanteras med hjälp av flera olika verktyg/system. Du behöver även ha erfarenhet av sociala medier och att arbeta med webbsidor.
Du har förmågan att skriva tydligt, klart och välstrukturerat och kan anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen. Du är duktig på att hitta och formulera de viktigaste budskapen i en text och att använda klarspråk är självklart för dig.
ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut.
Vid val av kandidater kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet från kundtjänst- och servicearbete inom kommunal verksamhet är meriterande.
Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Du behöver även kunna uppvisa giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon om det är relevant för tjänsten.
För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd.
För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C224174-2024-2".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Klippans kommun (org.nr 212000-0928)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Klippans kommun, Kundtjänst
Kontakt TF Enhetschef Kundtjänst
Carolin Anderzon
carolin.anderzon@klippan.se 043528014 Jobbnummer 9069559