Kommunvägledare
Söderhamns Kommun / Butikssäljarjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Söderhamn,
Bollnäs,
Hudiksvall,
Ockelbo,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Söderhamns Kommun i Söderhamn Kundtjänst
Har du erfarenhet av kundtjänstarbete? Är du van att vägleda kunder i en modern IT-miljö? Är du en problemlösare? Är du duktig på att ge personlig och god service? Då är du kanske den vi söker! Vi söker två kommunvägledare till vår Kundtjänst.
Publiceringsdatum2018-10-16ArbetsuppgifterSom kommunvägledare arbetar du i Söderhamns kommuns kundtjänst och är ett ansikte utåt för hela kommunen. Arbetet i vår kundtjänst innebär att ge personlig och god service, vara lyhörd och samarbetande.
Kunder kontaktar oss på olika sätt, genom fysiska besök, telefonsamtal, e-post och sociala medier. Som kommunvägledare fångar du in kundens behov, bedömer inkommen fråga eller ärende, besvarar frågor och handlägger ärenden inom kundtjänsts uppdrag och fördelar övriga ärenden till rätt funktion/person enligt överenskommelse.
I rollen som kommunvägledare ingår att bidra till Söderhamns kommuns verksamhetsutveckling, exempelvis genom att följa upp ärenden och ge förslag till förbättringar i arbetsprocesser och användning av teknik. Kommunvägledarna ska upprätthålla en god och konstruktiv dialog med förvaltningarna via möten och samtal.
ProfilDu har erfarenhet av minst ett års arbete i Kundtjänst (kontaktcenter), och har arbetat i en modern IT-miljö avseende telefoni, dokumentation och ärendehantering. Du uttrycker dig tydligt och välformulerat i både tal och skrift.
Det är meriterande om du arbetat i stora organisationer med många verksamhetsområden.
Som person är du trygg och stabil och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du anpassar sättet att förmedla information till mottagaren. Du har förmåga att strukturera och lösa de uppdrag och de situationer du ställs inför. Du samarbetar bra med andra människor, är lyhörd samt kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är en lagspelare som ser det som självklart att rådfråga andra, och dela med dig av din information och dina sakkunskaper.
ErfarenheterErfarenhet av minst ett års kundtjänstarbete (kontaktcenter).
Erfarenhet av arbete i en modern IT-miljö avseende telefoni, dokumentation och ärendehanering.
Övriga krav
Du uttrycker dig tydligt och välformulerat i både tal och skrift
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Arbetsprov kan förekomma.
Kommunstyrelseförvaltningen leder och samordnar kommunens verksamhet. Vi arbetar nära de politiska besluten, med specialistkompetens och service för medborgarna och våra kollegor. Här finns ett 60-tal medarbetare inom HR, ekonomi, kommunikation, näringsliv, turism, samhällsplanering och administration. Var med och skapa ett Söderhamn där människor vill bo och verka!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100 %. Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-31
Ange följande referens när du ansöker: KF01/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Chatrin Jonsson, Teamledare Kundtjänst
ann-chatrin.jonsson@soderhamn.se 0270-750 29
Matilda Green, Kommunikationschef
matilda.green@soderhamn.se 0270-75069
Petter Lönngren, fackligt ombud Vision
petter.lonngren@soderhamn.se 0270-74409
FöretagSöderhamns kommun
AdressSöderhamns kommun
Söderhamns kommun
82680 Söderhamn
KontorsadressVästra Storgatan 16 - 18
Jobbnummer 4405293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.