Kommunsekreterare till Åtvidabergs kommun

Poolia AB / Administratörsjobb / Linköping
2025-02-12


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia AB i Linköping, Mjölby, Finspång, Motala, Norrköping eller i hela Sverige

Är du en engagerad och strukturerad kommunsekreterare som vill vara med och utveckla Åtvidabergs kommun? Då kan detta vara en möjlighet för dig!

Publiceringsdatum
2025-02-12

Om tjänsten
Som kommunsekreterare spelar du en viktig roll i att stödja och underlätta för kommunens politiska verksamhet genom effektiv administration, koordinering och dokumentation.
Detta är ett uppdrag med start 3/3 -2025 och sträcker sig fram till mitten augusti 2025.

Arbetstiderna är förlagda 8-17 med möjlighet till flextid.
Placering är i kommunhuset i Åtvidaberg, viss möjlighet till distansarbete förekommer efter överenskommelse.
Du blir anställd av oss på Poolia under uppdragstid.

Välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter i huvudsak;

• Ansvara för kvalitetssäkring av beslutsunderlag, ge råd och utbildning till handläggare och chefer
• Ansvara för en del systemförvaltning i ärendehanteringssystem Evolution.
• Vissa utredningsuppdrag och handläggning av andra ärenden.
• Delta i utvecklingen/digitalisering av kommunens administrativa rutiner och användandet av
dokument- och ärendehanteringssystemet.

Du kommer att tillsammans med övriga medarbetare vara med att driva den digitala utvecklingen och andra nämnadministrativa utvecklingsfrågor.

I uppdraget som kommunsekreterare kommer du att vara en av nyckelpersonerna för samordning och
administration av ärendeprocesser till kommunens politiska forum. Tjänsten är en av två kommunsekreterare
som tillsammans ansvarar för kommunfullmäktige, kommunstyrelse, nämnder och vissa utskott.

Vem är du?
För att lyckas i denna roll ser vi att du;

• Har goda systemvana av att arbete digitalt i ärendehanteringssystem.
• Har ett intresse och fallenhet för omväxlande och utåtriktat arbete med många kontaktytor.
• Har ett intresse och fallenhet för att med övriga medarbetare driva digital utveckling och andra
nämndadministrativa frågor.
• Högskoleutbildning, akademisk utbildning inom statsvetenskap eller offentlig förvaltning.
• God kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet, särskilt offentlighets- och
sekretesslagen, kommunallagen och förvaltningslagen
• Förmåga att besluta och initiera handling

Du bör kunna fatta snabba, tydliga beslut som kan innebära svåra val eller kalkylerade risker
Ta ansvar för åtgärder, projekt och personal, vara initiativtagande, kunna agera med självförtroende och arbeta självständigt.

Goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "73219".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Linköping AB

Kontakt
Madelene Ekström
madelene.ekstrom@poolia.se

Jobbnummer
9161105

Prenumerera på jobb från Poolia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia AB: