Kommunsekreterare

Laholms kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Laholm
2011-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2013-04-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Laholm, Båstad, Halmstad, Örkelljunga, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm

Har du ett starkt samhällsengagemang och intresse av att arbeta i offentlig förvaltning?
Vill du arbeta i en politiskt styrd organisation nära de förtroendevalda och kommunledningen?
Då har vi spännande, intressanta och roliga utmaningar!
Vi står nu inför ett skede där vi vill förstärka vår expertkompetens inom ärendehantering och fortsätta utveckla vår Kanslienhet på grund av pensionsavgångar. Därför söker vi nu två nämndsekreterare, varav en med arbetsledaransvar, på heltid som kommer att bli en viktig länk i ärendehanteringen.
Tjänsterna tillhör organisatoriskt kanslienheten som är en del av Kommunledningskontoret och som svarar för det kommuninterna administrativa stödet. Vi är en enhet med expertkompetens inom ärendehantering och som arbetar med administrationen runt kommunfullmäktige, kommunstyrelse, nämnder med beredningsutskott.

Publiceringsdatum
2011-05-12

Dina arbetsuppgifter
• Sekreterare i Miljö- och byggnadsnämnden, dess
beredningsutskott samt i tillfälliga projektgrupper.
• Stödfunktion för övriga handläggare som har ärenden till
nämnderna.
• Administrativ utveckling av ärendeprocessen
Arbetet är i huvudsak inriktat mot nämnden och utskottet men i anställningen ingår att du vid behov ska kunna rycka in och ersätta för övriga nämndsekreterare.

Kvalifikationer
Vi förutsätter att du har en lämplig högskoleutbildning inriktad mot juridik, statsvetenskap, förvaltningsrätt, samhällsvetenskap eller liknande. Tidigare erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation är meriterande. Kunskapen om eller erfarenhet av plan- och bygglagen och miljölagstiftning är önskvärt.
Det är ett plus om du har erfarenhet från just denna nämnds och utskotts verksamhetsområden. Miljö- och byggnadsnämndens frågor är ofta av juridisk karaktär och det är därför en fördel om du har juridisk kompetens
Noggrannhet, analytisk förmåga, flexibilitet och känsla för service är egenskaper som är värdefulla i arbetet som nämndsekreterare. Du ska kunna arbeta självständigt men även ha god samarbetsförmåga eftersom många arbetsprocesser berör ett stort antal personer. Du ska kunna uttrycka Dig klart och lättbegripligt i tal och skrift. Detta är betydelsefullt, såväl i kontakter med allmänheten som i mer formella sammanhang.
Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder. Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen.
Använd gärna kommunens ansökningsblankett som kan fås från kommunens medborgarkontor, tel 0430-156 00 eller hämtas på webbplatsen www.laholm.se där du även kan läsa mer om Laholms kommun.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillträde 1 september

Ersättning
Fast lön
Ange löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-31
Välkommen med din ansökan till Laholms kommun, Kanslienheten, 312 80 Laholm.
Ange följande referens när du ansöker: 11.53
Ansökan kan skickas till e-postadress: kommunstyrelsen@laholm.se

Kontakt
Pernilla Lennström, Personalchef, 070-21 152 12
Nils Danred, Tf Kommunchef, 0722-20 67 65

Facklig kontakt
Irina Boutenko, SKTF, 0430-153 48
Britta Gottfridsson, SACO, 0430-153 23

Företag
Laholms kommun

Adress
Laholms kommun
31280 LAHOLM

Kontorsadress
Humlegången 6
LAHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0430-15000

Jobbnummer
931645

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Laholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Laholms kommun: