Kommunsekreterare
Norbergs Kommun / Administratörsjobb / Norberg
2020-11-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2022-09-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norberg,
Fagersta,
Avesta,
Hedemora,
Smedjebacken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg,
Fagersta eller i
hela Sverige Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.
Publiceringsdatum2020-11-06BeskrivningDå vår kommunsekreterarare går vidare mot nya utmaningar söker vi nu en ny medarbetare till oss.
Administrativa enheten är en del av ledningskontoret är en liten enhet med gemensam nämndadministration. Tillsammans med dina kollegor kommer du att delta i utvecklingen av kommunens administrativa rutiner och utvecklingsfrågor. Vårt arbete är omväxlande, stundtals mycket högt tempo samt innebär många kontakter, såväl inom kommunen som externt. Vi söker en kollega som vill vara en del av vårt team och samarbete på ledningskontoret i Norberg.
Vi förväntar oss ett professionellt förhållningssätt, att du är utvecklingsorienterad och driver självständigt frågor inom ditt område och har god samarbetsförmåga. Du förstår hur en politiskt styrd organisation fungerar och är insatt i kommunallagen. Vidare har du lätt att lära nytt och anpassa dig till vad situationen kräver, samt tar initiativ och föreslår förbättringar, så att vi som förvaltning kan leverera med hög kvalitet och utvecklas.
Dina arbetsuppgifterI rollen som kommunsekreterare kommer du att vara nyckelpersonen när det gäller att samordna och administrera beredningen till kommunstyrelsen med utskott och kommunfullmäktige. Du ansvarar för den politiska beredningen i form av att sammanställa kallelser och handlingar samt genom ett kvalificerat sekreterarskap föra protokoll i våra politiska organ, granska beslutsunderlag och ärenden före beslut. Din roll är konsultativ genom att stödja förtroendevalda och tjänstepersoner i praktiska frågor kring ärendeberedningsprocessen och dess administration.
Du leder kommunens interna nätverk av utskottssekreterare och därigenom driver arbetet med att utveckla ärendeberedningsprocesser och administrativa rutiner.
KvalifikationerDu har en högskoleexamen inom offentlig förvaltning, juridik eller statsvetenskap alternativt annan adekvat utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Erfarenhet av kommunal- och politiskt styrd verksamhet är ett krav och därmed kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen.
Du har goda kunskaper i svenska och uttrycker dig väl både i tal och skrift. Du har erfarenhet av nämndadministration, hög administrativ förmåga och god ordning, är lösningsfokuserad och har lätt för att dela med dig av din kompetens.
Du har mycket god datorvana och kunskap i Office-paketet. Meriterande är kunskaper av verksamhetsutveckling baserad på IT och digitalisering samt kunskap inom ärendehanteringssystemet Public 360.
Övrig informationBefattningen som kommunsekreterare är säkerhetsklassad, varför godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen är en förutsättning för anställning.
Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och anställningsintervjuer kan genomföras innan ansökningstidens slut.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt övrenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorbergs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/77".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norbergs kommun (org.nr 212000-2072)
Arbetsplats Ledningskontoret
Jobbnummer 5433817
Observera att sista ansökningsdag har passerat.