Kommunsekreterare
Avesta kommunkansli / Organisationsutvecklarjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avesta kommunkansli i Avesta Vi är målmedvetna - Något fantastiskt händer nu i Avesta!
Avesta kommun är mitt i ett stort utvecklingsarbete där alla är med och bidrar med kompetens och engagemang. Vi är handlingskraftiga, professionella och vi bygger tillit. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?
Publiceringsdatum2017-12-01ArbetsuppgifterAvesta kommun är i en expansiv fas och söker en kommunsekreterare med god prioriteringsförmåga, hög integritet och som sätter kvalitet i fokus. I rollen kommer du arbeta i nära samverkan med tjänstemän och politiker i kommunens högsta ledning. Kommunsekreteraren ansvarar för att den nämnadministrativa processen fungerar på ett rättssäkert, effektivt och transparent sätt.
Arbetsuppgifterna innefattar bl.a. utredningar och att svara på remisser inom det nämndadministrativa området. Du får också ett övergripande ansvar för kommunens dokument- och ärendehanteringssystem. Avesta kommun är i ett skede att implementera ett nytt system, Ciceron, som inkluderar e-tjänster, vilket är en viktig del i uppbyggandet av Avesta kommuns servicecenter. I tjänsten ingår också ett samordningsansvar för kommunsekretariatets fyra medarbetare.
Arbetet innebär att du har kontakter både internt och externt. Du bereder och kvalitetssäkrar underlag inför de politiska beslut som tas inom presidieberedning, kommunstyrelsens arbetsutskott, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Du rapporterar till kommundirektören och ni arbetar tillsammans i en nära dialog.
KvalifikationerVi söker dig med akademisk utbildning med inriktning mot statsvetenskap, juridik, förvaltningsrätt eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du behöver ha goda kunskaper i kommunalrätt och offentlighetslagstiftning samt ett intresse för digital utveckling. Ditt arbetssätt är strukturerat och du ska ha en god kommunikativt samt synnerligen god stilistisk förmåga. Du är van att prioritera och tänkta strategiskt och du bidrar till ett effektivt arbetssätt. Som person är du trygg, stabil och lyhörd med hög integritet. Du har med fördel arbetat i offentlig sektor och har goda kunskaper om den offentliga sektorns politiska beslutsprocess. Du har ett starkt samhällsengagemang och inspireras av att vara med på Avesta kommuns tillväxtresa.
Låter det som en intressant och utvecklande möjlighet? I den här rekryteringen samarbetar vi med Mercuri Urval: Vänligen ansök via
www.mercuriurval.se (ref.nr SE-12649). Vi hanterar ansökningar löpande men önskar din ansökan senast den 17 december. Frågor besvaras av ansvarig konsult på Mercuri Urval, Matts Lidhagen, 019 - 19 68 07 eller Jenny Nilsson 019 - 19 68 03.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-17
Ange följande referens när du ansöker: C16652/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMatts Lidhagen 019 - 19 68 07
Jenny Nilsson 019-19 68 03
FöretagAvesta kommunkansli
AdressAvesta kommunkansli
Corneliusgatan 16
77481 Avesta
Kontorsadress77481 Avesta
Jobbnummer 3833410
Observera att sista ansökningsdag har passerat.