Kommunikatör till Partille kommun

Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Marknadsföringsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Kommunikationsenheten är en del av avdelningen för digitalisering, IT och kommunikation. Vi ansvarar för att driva och utveckla kommunens övergripande kommunikationsarbete och är ett stöd till hela organisationen. Till enheten söker vi nu en kommunikatör. Kan det vara dig vi söker?

Publiceringsdatum
2024-02-09

Arbetsuppgifter
Nu har du chansen att bli en av oss på kommunikationsenheten i Partille kommun! Vår enhet består av sex kommunikatörer och en kommunikationschef. Vi är en engagerad enhet som arbetar tillsammans, var och en bidrar med sina kompetenser och delar med sig av sin kunskap. Vårt uppdrag är att utveckla kommunens kommunikation, stärka organisationens kommunikativa förmåga och förse förvaltningarna med strategiskt och operativt kommunikationsstöd. Hos oss är dagarna omväxlande med många kontaktytor och inblick i olika verksamheter.

Vi söker dig som hanterar en stor del av det kommunikativa hantverket, samtidigt som du gillar att arbeta strategiskt med att driva och utveckla olika processer. I ditt uppdrag kommer du att arbeta med kommunikationsplanering och genomförande av kommunikationsinsatser rörande olika frågor och projekt inom kommunen.

Du kommer vara ett stöd och rådgivande till chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor samt i kontakt med press och media. Med stor fingertoppskänsla skriver du texter för olika ändamål och kanaler. Du tar fram och håller utbildningar inom kommunikation för chefer och medarbetare runt om i kommunen. Det är en blandning av snabba puckar och långsiktiga frågor som skapar en omväxlande vardag där du själv har ansvar för att planera, genomföra och följa upp utförda insatser.

På kommunikationsenheten driver vi ett ständigt arbete med att förbättra kommunens kommunikationsprocesser, utveckla hur vi arbetar med olika kanaler, omvärldsbevaka och stärka den kommunikativa förmågan i organisationen. Vi söker därför dig som gillar att utveckla och att utvecklas och som inte är rädd för att testa nya sätt att arbeta.

Kvalifikationer
För denna tjänst krävs en eftergymnasial utbildning inom kommunikation, journalistik eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. För att passa i rollen ser vi att du har flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete både på strategisk och operativ nivå och att du har erfarenhet av att agera stöd till chefer i kommunikativa frågor. Du har också kunskap kring press och mediehantering. Har du erfarenhet av att hålla utbildningar ser vi det som meriterande.

Vi ser att du behöver vara en mycket god skribent med goda kunskaper i svenska. Du kan anpassa kommunikationen till olika målgrupper och kanaler och har en förmåga att göra komplexa frågor begripliga. Självklart är du van vid det digitala kommunikationslandskapet och hänger med i den tekniska utvecklingen. Vi ser gärna att du har intresse av att omvärldsbevaka och ta del av trender och forskning inom kommunikationsområdet.

För uppdraget söker vi dig som trivs med att driva dina egna processer och få saker gjort samtidigt som du är en del av en grupp och bidrar till helheten Du är en lugn och stabil person som kan lyfta blicken när det händer mycket och fokusera på rätt saker. Du har ett brett perspektiv i frågor och tänker långsiktigt och strategiskt. Då uppdraget innebär många kontaktytor uppskattar vi även att du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang.

Det finns många fina initiativ att lyfta fram och berätta om i Partille och intresset för kommunikation i kommunen är stort. Det är därför viktigt att du trivs med att växla mellan att ha fokus på detaljer och helhet.

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "24/25".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Kontakt
Kommunikations- och digitaliseringschef
Anna Hartung
031-392 23 64

Jobbnummer
8458611

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen: