Kommunikatör till överförmyndarförvaltningen
Stockholms stad, Överförmyndarförvaltningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad, Överförmyndarförvaltningen i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholms överförmyndarnämnd är specialforum för svensk och internationell förmynderskapsrätt. Våra ärenden är fler och mer komplicerade än hos någon annan överförmyndarförvaltning i landet och kraven på oss är höga. Därför ska förvaltningen bli den ledande överförmyndarförvaltningen i Sverige med en tydlig och bra intern och extern kommunikation. Kommunikatören kommer att ha en stor och viktig roll i uppbyggandet av förvaltningens kommunikationsarbete.
Publiceringsdatum2016-08-11ArbetsuppgifterDetta är en nyinrättad tjänst som innebär att du kommer att ansvara för att bygga upp, utveckla och driva förvaltningens kommunikationsarbete på egen hand med stöd av ledningen. Arbetsuppgifterna varierar med både operativa och strategiska frågor och du är ensam i din profession. Du ansvarar för både den interna och externa kommunikationen och säkerställer att rutiner och arbetssätt håller hög kvalitet. Du ansvarar också för att informera och utbilda i ett kommunikativt förhållningssätt och arbetar med klarspråk. Du planerar och genomför olika kommunikationsprojekt som t ex brevutskick, broschyrer, webbpublicering, arrangemang/event med mera. I rollen ingår också att vara beställare, köpa tjänster och ha kontakt med leverantörer så som t ex kommunikationsbyråer.
Du rapporterar till förvaltningschefen och kommer att vara placerad på vårt kontor i Vällingby centrum.
KvalifikationerVi ser att du har:
• Akademisk examen inom kommunikation eller motsvarande
• Minst 5 års erfarenhet av praktiskt kommunikationsarbete
• Erfaren webbredaktör
• Erfarenhet av klarspråksarbete
• Erfarenhet och vana att skriva för/i olika kanaler som t ex webb, nyhetsbrev, professionella presentationer
• Goda kunskaper i Word, Excel, Power Point, EpiServer,
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Meriterande:
• Erfarenhet från offentlig förvaltning
Vi ser att du är intresserad av samhällsfrågor och vill vara med och bidra till ett Stockholm för alla. För att lyckas i denna roll krävs att du är självgående, tar ansvar för din uppgift och driver dina processer framåt. Du måste ha ett strukturerat arbetssätt där du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete för att bli mest effektiv. Du är flexibel och kan anpassa dig till ändrade omständigheter när så krävs. Rollen innebär att ha många interna och externa kontakter vilket kräver att du är kommunikativ, lyhörd och arbetar bra med andra människor. Du har ett stort fokus på att arbeta mot mål och fokuserar på resultatet.
ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
I rekryteringsprocessen ingår färdighetstester och personprofilstest.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Heltid Tillsvidareanställning Tillsvidare
ErsättningMånadslön Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-28
Ange följande referens när du ansöker: A43894
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHåkan Andersson, Fövaltningschef
par.hakan.andersson@stockholm.seJessica Colbro Holm, HR-konsult 08-50811737
jessica.colbro.holm@stockholm.seFacklig kontaktHans Lind, Vision 08-508 29 903
FöretagStockholms stad, Överförmyndarförvaltningen
AdressStockholms stad, Överförmyndarförvaltningen
Hantverkargatan 3 I
10535 Stockholm
KontorsadressHantverkargatan 3 I 10535 Stockholm
Jobbnummer 2987196
Observera att sista ansökningsdag har passerat.