Kommunikatör till Informationsavdelningen
Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg / Administratörsjobb / Växjö
2012-05-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikatör till Informationsavdelningen" (publicerad 2012-08-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg i Växjö I Landstinget Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här får du utvecklas - både som människa och i din yrkesroll. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Landstinget Kronoberg ansvarar för hälso- och sjukvården i Kronobergs län. Vi är en av länets största arbetsgivare med över 5000 anställda. I länet finns två sjukhus, 33 vårdcentraler, 15 folktandsvårdskliniker, habilitering, rehabilitering och psykiatri.
Informationsavdelningens övergripande uppdrag är att vara ett kommunikativt stöd i landstingets ledningsarbete och att vara en operativ stödfunktion i verksamheten. Avdelningen består av 11 personer och vi finns på landstingets kansli, centralt i Växjö. En av våra medarbetare ska vara tjänstledig och vi söker därför en vikarie under 1 år med möjlighet till förlängning.
Publiceringsdatum2012-05-28ArbetsuppgifterDin uppgift blir att delta i Landstinget Kronobergs kommunikationsarbete och vara både ett strategiskt och ett operativt stöd. Du kommer arbeta med råd och stöd till chefer och medarbetare. I uppgifterna ingår allt från att utforma kommunikationsplaner till att producera informationsmaterial i våra olika kanaler. I ditt arbete ingår också att vara en del av landstingets informatörsberedskap, ett joursystem där vi vid behov bland annat stöttar och samordnar i media- och presskontakter. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontakter i vår organisation. Hos oss får du möjlighet att trivas, växa och påverka.
Kvalifikationer• Du ska ha 3-årig högskoleutbildning från media- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande, samt några års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete.
• Vi ser gärna att du är insatt i krisinformation.
• Du är en mycket god skribent och har god förmåga att uttrycka dig i tal.
• Du bör ha goda kunskaper i Officepaketet, Indesign, Photoshop samt ha erfarenhet av verktyg för webbpublicering.
• Du är strukturerad och kan arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor och kunder.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-09-01 , upphör: Vikariat 1 år med möjlighet till förlängning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-08
Intervjuer kommer att hållas i vecka 24 och 25.
Ange följande referens när du ansöker: LK 10/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEllen Lovén, 0470-58 87 59
Jenny Nordin, 0470-58 97 07
Facklig kontaktMärit Johansson, 0470-58 65 14
FöretagLandstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg
AdressLandstinget Kronoberg, Landstingets kansli Kronoberg
Ingelstadsvägen 9
35188 Växjö
Jobbnummer 1256555
Observera att sista ansökningsdag har passerat.