Kommunikatör, organisationsutveckling, Solna (vikariat)
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som kommunikatör
Du har som kommunikatör en nyckelroll i förändringar och projekt som Skatteverkets genomför. Det är viktigt att du ser helheter i verksamheten, har förmåga att prioritera insatser ur ett kommunikativt perspektiv samt klarar att arbeta med både övergripande budskapsplanering och mer operativt kommunikationsarbete. Du är delaktig och drivande i myndighetens arbete med digitalisering och verksamhetsutveckling samt leder större kommunikationsprojekt, främst inom området inriktning, ledarskapsförsörjning och myndighetens digitala agenda.
Skatteverkets kommunikationsavdelning består av ett 50-tal medarbetare. Vi har det övergripande ansvaret för myndighetens externa och interna kommunikation, och vi lägger stor vikt vid att arbeta integrerat för att hålla ihop hela kommunikationsprocessen. Vi är mitt inne i ett spännande förändringsarbete för att på bästa sätt möta morgondagens behov hos våra målgrupper.
Vi söker dig som
• har relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation
• har välutvecklad förmåga att identifiera kommunikationsbehov
• har arbetat med ledningskommunikation inom en större organisation
• kan jobba i hela kommunikationsprocessen - strategi, operativt utförande med betoning på sociala medier och digitala kanaler
• har en helhetssyn med förmåga att se hur en verksamhets olika delar påverkar varandra
• är ansvarstagande och självgående
• är väl insatt i och har erfarenhet av att arbeta med digitalisering och ledarskapsförsörjning
• har hög digital mognad och ser vikten av att arbeta med integrerad kommunikation.
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig sektor.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Denna rekrytering är ett vikariat som sträcker sig från oktober 2017 till och med 30 juni 2018.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-09-15ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEric Thorén, enhetschef kommunikationsplanering 010-574 84 18
Ann-Marie Dyberg, HR-konsult 010-574 83 46
Viking Hermén, facklig kontaktperson ST 010-574 80 13
Johan Almstrand, facklig kontaktperson Saco 010-573 62 70
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket, Kommunikationsavdelningen
17194 Solna
KontorsadressSkatteverket, Kommunikationsavdelningen
Jobbnummer 3699676
Observera att sista ansökningsdag har passerat.