Kommunikatör med inriktning mot demokrati
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg "Enklare vardag för alla i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice mål är att underlätta för boende, besökare och företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar stadens service utifrån behoven hos de vi är till för. Det innebär bland annat att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter och att vi samordnar och utvecklar digitala tjänster och kanaler. Vi ger också råd i konsumentfrågor och budget- och skuldfrågor samt driver Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. Vi samordnar stadens arbete med att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande och Fairtrade City Göteborg. Dessutom har vi i uppdrag att arbeta med frågor kring hållbar konsumtion och ansvarar för Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet. Vi är drygt 180 medarbetare.
Att jobba hos oss innebär att vara del av en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg och vi har medarbetarförmåner så som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Publiceringsdatum2019-01-18ArbetsuppgifterGöteborgs Stad arbetar med att utveckla göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Vill du vara med oss i det arbetet?
Vi söker nu en kommunikatör som främst ska arbeta med stadens uppdrag kring demokrati och delaktighet. Du kommer att vara delaktig i arbetet med att samordna och utveckla olika demokratiska verktyg och möjligheter att påverka för stadens invånare. Det handlar exempelvis om kommunikation och utveckling av den digitala förslagslådan Göteborgsförslaget, processer och verktyg för medborgardialog, medborgarbudget samt att öka valdeltagandet.
Uppdraget innebär både att du planerar, genomför och utvärderar olika kommunikationsinsatser samt att du är ansvarig skribent i olika digitala kanaler. Arbetet sker ofta tillsammans med stadens olika verksamheter och andra organisationer. Tjänsten innebär arbetsuppgifter av både strategisk och operativ karaktär, liksom viss projektledning och ansvar.
Tjänsten är placerad på avdelningen för kommunikation och demokrati. Du arbetar i team med utvecklingsledare demokrati och har också förvaltningens övriga kommunikatörer som närmaste kollegor. Detta innebär att du också kommer få en del andra uppdrag kopplat till kommunikationsfunktionen eller förvaltningens övriga verksamheter.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, gärna i kombination med offentlig förvaltning, samhällsvetenskap, statsvetenskap eller liknande.
Du har kunskap om och flera års erfarenhet av kommunikationsarbete, gärna inom offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av att självständigt planera, genomföra och utvärdera kommunikationsprocesser och aktiviteter gentemot olika målgrupper såväl internt som externt. Du har även arbetat med stöd till både ledare och medarbetare.
Du är bra på att kommunicera, det vill säga få med dig andra, formulera budskap, skriva och kvalitetssäkra texter samt göra presentationer. Du har kunskap om och känner dig trygg med att publicera i digitala och sociala kanaler samt har erfarenhet av att anordna möten, utbildningar eller evenemang. Att tala inför små och stora grupper är något du är van vid och känner dig bekväm med.
För att klara uppdraget krävs det att du är mål- och resultatorienterad, strukturerad och får saker gjorda. Du trivs både med att både arbeta självständigt och tillsammans med andra. Du har god förmåga att se samband och helhet och kan växla mellan operativt och mer långsiktigt, strategiskt arbete.
Du är lyhörd för medborgarnas och verksamheternas behov och förutsättningar. Du kan skapa förtroende för dem du är till för och samarbetar med. Du är noggrann och kvalitetssäkrar som en del av ditt dagliga arbete.
Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
ÖVRIGT
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Urval sker löpande. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt kan vi ge dig en mer effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-06
Ange följande referens när du ansöker: A844244
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Baeza Roos 031-368 08 05
FöretagGöteborgs stad., Konsument och medborgarservice
AdressGöteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg
KontorsadressEkelundsgatan 1
Jobbnummer 4563711
Observera att sista ansökningsdag har passerat.