Kommunikatör med erfarenhet av sociala medier

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag för alla i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare och som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler. Vi erbjuder också konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Två av våra nyaste uppdrag är att starta ett romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Sedan årsskiftet ingår också Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet i vår förvaltning. Vi är då drygt 150 medarbetare.


Publiceringsdatum
2016-12-21

Arbetsuppgifter
Tjänsten som är bred och omväxlande omfattar både operativt och strategiskt kommunikationsarbete. Du kommer att planera, genomföra och utvärdera kommunikationsprocesser och -aktiviteter såväl internt som externt, i olika typer av kanaler. En del av tjänsten kommer att vara kopplad till projektet GreenhackGBG - ett projekt som vill inspirera till hållbara livsstilar.
Vi söker dig som har god kunskap om sociala medier och erfarenheter av att utveckla kommunikation och dialog i sociala kanaler. Du ska kunna vara ett strategiskt kommunikationsstöd till såväl chefer som projektledare och medarbetare, inom olika verksamheter. Du ska också kunna ta egna initiativ, skriva och kvalitetssäkra texter av olika slag, ta fram budskap, göra presentationer, publicera i våra kanaler med mera.
Konsument- och medborgarservice är en förvaltning som befinner sig i ständig utveckling med befintliga och tillkommande uppdrag. Det innebär att du som kommunikatör får möjlighet att både bidra till och själv lära när det gäller att utveckla kommunikationsprocesser gentemot olika målgrupper, i olika kanaler.
Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och verksamheter i utveckling. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi har medarbetarförmåner som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera. Vår arbetsplats ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler.
Du kommer att tillhöra avdelningen Kommunikation och demokrati, som idag omfattar fem personer. Kommunikationschefen blir din närmsta chef.



Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du har högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Förutom några års erfarenhet av operativt och strategiskt kommunikationsarbete bör du även ha motsvarande erfarenhet av arbete med sociala medier. Meriterande är om du har erfarenhet av att stödja och coacha chefer i såväl intern som extern kommunikation. Även kunskaper om hållbar utveckling och hållbara livsstilar är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker någon som är lösningsfokuserad och mål- och resultatorienterad. Du ska ha förmåga att kunna samarbeta, kan skapa förtroende och är lyhörd i kontakten med verksamheten och medborgarna. Att du är självgående, prestigelös och ödmjuk kommer också att värderas högt. Har du även en utvecklad analytisk förmåga och lätt för att ställa om när förutsättningarna förändras - då ser vi fram emot att få din ansökan.


ÖVRIGT
Vi vill att Konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Du delar förvaltningens och stadens förhållningssätt
• Du vet ditt uppdrag och vem du är till för
• Du bryr dig - i alla dina möten och uppgifter
• Du arbetar tillsammans med andra
• Du tänker nytt

Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Ange följande referens när du ansöker: A639489
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stina Hall Hellqvist stina.hall.hellqvist@kom.goteborg.se 031-368 08 09

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
3227376

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: