Kommunikatör

Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt. I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Publiceringsdatum
2015-10-06

Arbetsuppgifter
Lekebergs kommun söker en vikarierande kommunikatör med anledning av föräldraledighet.
Tjänsten är placerad vid administrativa avdelningen vilket är en central enhet som stöttar alla kommunens verksamheter.
Du kommer att arbeta strategiskt med att utveckla Lekebergs kommuns information, kommunikation och marknadsföring samt ansvara för arbetet kring marknadsföring av Lekebergs kommun.
Du utvecklar och driver arbetet kring kommunens webb, intranät och sociala medier.
I rollen ingår att samordna kommunens kommunikations- och
informationsarbete samt att ta fram enklare trycksaker som exempelvis broschyrer och annonser. Du kommer även att ansvara för information vid krishändelser (kriskommunikatör).

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom området kommunikation, information, media, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Arbetsuppgifterna kräver att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Vi förutsätter att du har mycket god vana av att använda IT-verktyg i ditt arbete. Rollen kräver att du är självgående och flexibel med hög servicekänsla samt har en god pedagogisk förmåga.
Meriterande:
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med liknande frågor i en politiskt styrd verksamhet, gärna en kommun. Meriterande är också erfarenhet av att arbeta med SiteVision, bildbehandling, sociala medier och varumärkesbyggande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi undanber oss direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: Tillträde enligt överenskommelse. Vikariatet beräknas pågå till och med 2016-09-30, med möjlighet till eventuell förlängning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-27
Ange följande referens när du ansöker: A427509 - Kopia
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Olofsson, Administrativ chef 0585-489 66

Facklig kontakt
Facklig organisation, Nås via växeln 0585-487 00

Företag
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen
Bang 7
71681 Fjugesta

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
2466337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen: