Kommunikatör
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2018-02-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikatör" (publicerad 2024-10-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 38 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Inom ämnet historia bedrivs undervisning och forskning kring samhällens utveckling, organisation och förändring med stor mångfald och bredd när det gäller ämnesområden och kronologi. Arbetet vid institutionen sker i samarbete med ämnena arkeologi och antikens kultur och samhällsliv.
Kommunikatör
Anställningsform: Vikariat 6 månader
Omfattning: 100 %
Placering: Institutionen för historiska studier, Göteborg
Tillträde: Snarast
Diarienummer: PAR 2018/259
Arbetsuppgifter
• Ansvara för institutionens nyhetsrapportering
- Ansvara för institutionens informationskanaler, såsom webbplats, sociala medier, elektroniska informationstavlor och kalendarier
- Synliggöra forskningsresultat och marknadsföra institutionens publikationer på webben och andra platser
- Utforma annonser, affischer, informationsmaterial och trycksaker
- Delta i institutionens studentrekryteringsarbete
- Vara delaktig i nätverk på institutions-, fakultets- och centralnivå i webb- och kommunikationsfrågor
- Ge råd och stöd åt anställda inom kommunikationsområdet
Publiceringsdatum2018-02-26KvalifikationerDu har högskoleexamen inom kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig, samt erfarenhet av att arbeta med kommunikation, gärna inom offentlig sektor. Du har en mycket god språkligt stilistisk förmåga och ett grafiskt öga, hanterar flertalet av kommunikatörens arbetsredskap (som InDesign, Photoshop, InfoGlue) professionellt, klarar att formulera tydliga budskap utifrån vetenskapliga texter, leda trycksaksproduktion och leverera tryckoptimerade trycksaker samt har dokumenterad erfarenhet av arbete med webbpublicering. Du har en god strategisk och administrativ förmåga. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med rörlig bild.
Som person är du ansvarsfull, målinriktad, kreativ och nyfiken, gärna med ett intresse för historiska och/eller arkeologiska ämnen. Du arbetar självständigt men trivs att arbeta som del av ett team och är lyhörd för andras idéer och synpunkter. Du är en positiv kraft som förstår vikten av förankring och ordning och reda.
Tjänsten kräver en mycket god förmåga att uttrycka sig tydligt och korrekt både skriftligt och muntligt på svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Du är en god lyssnare och serviceinriktad i ditt bemötande. Arbetet kräver att du är flexibel och prestigelös och kan prioritera och organisera arbetet utifrån arbetsbelastning och tidplaner. I rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter för anställningen
Helène Whittaker, Prefekt
0733101423
helene.whittaker@gu.se Hugo Palmsköld, Administrativ chef
031 786 5346
hugo.palmskö
ld@gu.sewww.gu.se/ledigaanstallningar.Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
•
40530 Göteborg
Kontorsadress•
Jobbnummer 3987602
Observera att sista ansökningsdag har passerat.