Kommunikativ systemförvaltare inom e-handel
Stockholms kommun / Datajobb / Stockholm
2025-05-16
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.
Vill du vara en del av en engagerad och motiverad grupp med ett starkt driv i frågor kring inköp? Vi på e-handelsenheten söker nu en medarbetare för en tillsvidareanställning.
Välkommen till oss
Enheten har i dag 14 medarbetare och du kommer att ingå i ett ambitiöst team där leverans, service och ständig förbättring står i fokus. Att vara drivande, framåt och ta ansvar är en självklarhet och tycker du dessutom att det är viktigt att trivas på jobbet så kan vi erbjuda dig goda möjligheter!
E-handelsenheten är en del av upphandling och inköp på serviceförvaltningen. Vi arbetar med att stötta och utbilda medarbetare i stadens organisation vid beställning samt att ansluta leverantörer till Stockholms stads inköpssystem. Det är en viktig del i stadens arbete för att ge ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys.
Vi erbjuder
en modern, trivsam och utvecklande arbetsplats med kompetenta och engagerade kollegor
kontinuerlig och schemalagd kompetensutveckling utifrån dina behov
en utmanande roll som innebär stora möjligheter till utveckling och själv styra sin arbetsdag
tjänsten medför flexibilitet och möjlighet till arbete både hemifrån och på kontoret.
Din roll
Som systemförvaltare har du en bred roll med fokus på att utveckla och kvalitetssäkra effektiva processer i stadens inköpsarbete, samt att stödja enhetens arbete med att ansluta avtal till stadens inköpssystem. I dina arbetsuppgifter ingår:
att lösa driftrelaterade problem, genomföra utredningar, uppdatera stöddokument samt stötta systemadministratörerna i deras arbete
att arbeta med avtalsanslutning, genomföra kvalitetskontroller samt bistå med kravställning kring e-handel i upphandlingar
att aktivt delta i olika samverkansforum samt själv leda och presentera i möten, utbildningar och workshops
att, tillsammans med avdelningens upphandlare och avtalsförvaltare, ingå i olika tvärfunktionella team där ditt bidrag är viktigt både inför kommande upphandlingar och i det löpande förvaltningsarbetet
Arbetet innebär även många dagliga kontakter med stadens olika verksamheter och leverantörer.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker du som har:
minst gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi, administration eller liknande som arbetsgivaren bedömer som relevant
arbete med att utveckla arbetssätt och processer inom e-handel/inköp i offentlig sektor
mycket god och aktuell IT-vana
mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
gedigen erfarenhet av att hålla i möten, presentationer, utbildningar och/eller workshops
mycket god kunskap i Agresso eller motsvarande ekonomisystem
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
arbete där kunden är i centrum och där tydlig kommunikation och affärsnytta är en drivkraft
kunskaper i SFTI rekommenderade standarder inom e-handel
Vi söker dig som är självgående och initiativtagande, där du tar ansvar för ditt arbete, strukturerar och driver uppgifter framåt på egen hand. Du är flexibel och kan snabbt anpassa dig till nya omständigheter och ändrade prioriteringar. Vidare är du kommunikativ och verbal, och trygg i att hålla presentationer - både fysiska och digitala. Med god samarbetsförmåga bygger du starka relationer med kollegor, kunder och leverantörer. Du har en stark problemlösande och analytisk förmåga, där du analyserar och hittar lösningar på problem som uppstår.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2025-05-16Övrig informationStockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/3026".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms stad, Serviceförvaltningen, Upphandling, E-handel
Kontakt Morthen Holmberg, Rekryterande chef
morthen.holmberg@stockholm.se Jobbnummer 9343923