Kommunikativ studioassistent sökes till vår utbildningsstudio
Accountor Sverige / Grafikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla grafikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Täby,
Södertälje eller i
hela Sverige Vi är Accountor; det största outsourcingbolaget för löne- och ekonomiadministrativa tjänster i norra Europa med spetskompetens inom Redovisning och Lönehantering. Vi har över 100 kontor i sju länder och är idag totalt fler än 2500 passionerade medarbetare som tillsammans hjälper våra kunder att lyckas. Vår styrka ligger i starkt medarbetarfokus, kvalité och teamarbete. Accountor i Sverige har haft en stark tillväxt de senaste åren och idag är vi 340 medarbetare utspridda på totalt 10 kontor. Hos Accountor bidrar du till både kunders och kollegors framgång, utvecklas i din yrkesroll och känner stolthet över att tillhöra ett av 2017 års utsedda Karriärföretag!
Är du vår nya studioassistent som gillar att stå framför kameran, kommunicera och att hålla dig informerad om den nya digitala tekniken?
Då tror vi att rollen som studioassisten kan vara rätt för dig!
Publiceringsdatum2017-03-16Dina arbetsuppgifterVi har precis startat igång en helt ny satsning av ett nytt koncept inom e-learning och söker just nu därför dig som vill bli vår stjärna i studion. En inspirerande roll för dig som gillar att jobba med människor, att ge service och brinner för redigering och teknik. Som studioassistent (eller Training assistant som blir din titel) arbetar du som en del av vårt trainingteam och ansvarar för att operativt genomföra utbildningstillfällena i vår egen studio. Rollen innebär i korthet att vara drivande i utbildningsprocessen; från inspelningar, redigeringar till direktsändningar av webinarium.
Främsta arbetsuppgifter:
• Driva, organisera och koordinera utbildningar
• Inspelningar, redigeringar och direktsändningar
Ansvarig för den dagliga verksamheten av plattformen. Arbetet präglas av en projektliknande och koordinerande roll där du rör dig på flera olika kontaktytor och kommunicerar löpande med många av dina kollegor runt om i organisationen. Du har passion för människor och möten, förmåga att ge bra service och att lösa tekniska problem.
För att trivas i rollen tror vi att du känner igen dig i nedan:
• Social och tycker om att ha kontakt med olika typer av människor samt viljan att leverera god service
• Gillar att ta ansvar då du driver mycket av ditt arbete självständigt
• Stimuleras av att jobba strukturerat och organiserat samt att jobba i projektlikande form
• System- och teknikintresserad då du jobbar med olika programvaror
• Du har inga problem att stå framför kameran då du också blir den som blir presentatör vid våra "livesändingar"
Kvalifikationer
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet, gärna från liknande uppgifter men ej ett krav
• Akademisk bakgrund, minimum gymnasium
• Mycket meriterande med vana av inspelning och redigering, från arbetslivet eller genom egen fritidsaktivitet.
Vid denna rekrytering kommer vi att värderar personlighet främst då tjänsten ställer stora krav på servicekänsla, flexibilitet och förmåga att ta ansvar och jobba självständigt.
Vi hoppas du blir nyfiken på denna roll men har du mer funderingar så hör gärna av dig till mig Nina, Rekryteringsansvarig, så berättar jag mer! Se kontaktuppgifter nedan.
Om företagetAccountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Huvudkontoret i Stockholm ligger centralt, precis intill Vanadisplan, med gångavstånd från både S:t Eriksplan och Odenplan.
Välkommen med din ansökan!
Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 20 mars 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Accountors rekryterare, Nina Sigurdsson,
nina.sigurdsson@accountor.se Training assistant
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNina Sigurdsson
FöretagAccountor Sverige
AdressAccountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm
KontorsadressS:t Eriksgatan 113
Jobbnummer 3379648
Observera att sista ansökningsdag har passerat.