Kommunikationsspecialist till stort bolag i Stockholm

Clevry Sweden AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clevry Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-03-28

Om företaget
Vi letar nu efter en kommunikationsspecialist till ett stort bolag i Stockholm med placering i Kista.Mer information om bolaget kommer att lämnas vid ett senare tillfället i processen.
Din roll
I rollen som kommunikationsspecialist samarbetar du nära med kommunikationschefen och övriga avdelningar internt så som HR-, säkerhets- och hållbarhetsavdelningen för att tillsammans skapa en framgångsrik kommunikation i de nordiska länderna. Rollen innebär mycket strategisk arbete där du ska förbättra och utveckla den övergripande medarbetarupplevelsen. Du kommer att vara projektledande i det pågående förnyelse projektet kring intranätet. Rollen innebär även att skapa och koordinera innehåll för interna kanaler utifrån innehållsplaner. Du kommer även att vara en del i att stötta arbetet med arbetsgivarvarumärkets och kulturarbetet tillsammans med HR-teamet. Rollen innebär över medieövervakning och att bistå kommunikationschefen med kriskommunikation.Det här är ett konsultuppdrag via Clevry med start så snart som möjligt och som pågår till 15 oktober 2024 med chans till förlängning.Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som kommunikationsspecialist och känner dig bekväm med ovan nämnda arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
SharePoint/intranätshantering (rollen inkluderar redigering/skapande/utveckling av SharePoint-baserade intranät och kommunikationssajter)
Mycket goda kunskaper på engelska, svenska och finska
Förmåga att hantera och ta ansvar för egna projekt
Kunskap inom Adobe PhotoShop och PremierePro är meriterande
Erfarenhet av kriskommunikation är meriterande

Utöver det så söker vi dig som har ett lugnt förhållningssätt, är orädd och har en god social förmåga. Du är utåtriktad och med ett stort engagemang för att samarbeta med andra. Du har en förmåga att effektivt samordna och förblir lugn under stressiga och pressade situationer.

Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocesssamarbetar bolaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på ida.hogberg@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Clevry Sweden AB (org.nr 556723-0486), https://www.clevry.com

Arbetsplats
Clevry

Kontakt
Ida Högberg
ida.hogberg@studentwork.com
073 707 95 47

Jobbnummer
8574550

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clevry Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clevry Sweden AB: