Kloosterboer söker HR Business Partner

Kloosterboer Sweden AB / Administratörsjobb / Bjuv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Bjuv, Åstorp, Helsingborg, Klippan, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kloosterboer Sweden AB i Bjuv

Har du tidigare erfarenhet av brett HR-arbete? Trivs du som bäst i ett internationellt sammanhang där du får möjlighet att arbeta operativt ute i verksamheten? Tycker du om att vara en del av något större där du har möjlighet att påverka? Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som HR Business Partner och bli en del av Kloosterboer!

Välkommen att bli en del av ett företag som sätter stort värde i en god arbetsmiljö och gemenskap där våra kärnvärderingar Entreprenörskap och Engagemang genomsyrar vår dagliga verksamhet.

Tjänsten
I rollen som HR Business Partner kommer du ingå i vår administrativa avdelning och rapportera till vår ekonomiansvarig. Du kommer arbeta i nära samarbete med ledningsgruppen för att uppnå och efterleva vår kultur, värderingar, strategier och processer.

Din primära arbetsplats blir våra fräscha lokaler på kontoret i Bjuv, ca 15 min från Helsingborg.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Employer Branding internt och externt - Arbeta med kultur- och värderingsarbete, delta på arbetsmarknadsdagar, hantera introduktion för nyanställda
• Performance Management - Ansvara för planering och genomförande av årlig utbildningsplan i samarbete med ansvariga chefer, uppföljning av utvecklingssamtal
• Arbetsrätt och samverkan - Chefsstöd i olika processer, MBL-information och fackliga för­hand­lingar, uppföljning av GDPR
• Arbetsmiljö - Uppföljning av sjukfrånvaro och övertidsstatistik, delta i arbetsmiljöronder och arbetsmiljökommittemöten, uppföljning av rehabärenden, genomförande av medarbetar­undersökningar månadsvis
• Rekrytering - Ansvara för hela processen i samarbete med ansvariga chefer
• Compensation och Benefits - Koordinera arbetet med extern löneleverantör och ansvariga chefer, månadsvis gransknings­arbete, ansvara för lönekartläggning och årlig lönerevision

Ditt främsta fokus ligger i att vara rådgivare till chefer gällande frågor inom alla HR-områden, framför allt inom arbetsrätt och fackliga relationer. Arbetsmiljö och hälsa är områden som ligger oss varmt om hjärtat. Här ser vi att du tillsammans med vår QESH-Officer skapar goda relationer med skyddsombud och företagshälsovård för att säkerställa ett gott samarbete. I ditt ansvarsområde ingår även admini­stra­tiva uppgifter.

Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom HR eller motsvarande och 3-5 års erfarenhet från en liknande roll med brett HR-arbete med både tjänstemän och kollektivanställda. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska (tal och skrift). Då det kan förekomma visst resande i tjänsten ser vi att du har B-körkort och tillgång till bil. Du har stor vana från arbete i Office-paketet, speciellt i Excel.

Det är även meriterande om du har arbetat med arbetsmiljöfrågor och varit verksam inom en internationell miljö.

Vi tror att du är lyhörd, förändringsbenägen och prestigelös. Då rollen är operativ tror vi att du är självgående med en drivande förmåga och handlingskraft. Du har även en social förmåga som gör att du trivs med att supportera andra i frågor och ärenden som du och dina kollegor står inför.

Varför ska du bli en av oss?
Kloosterboer är ett familjeföretag med korta kommunikationsvägar. Kulturen i vår organisation präglas av ständiga förbättringar/LEAN, engagemang och delaktighet. I rollen som HRBP ges du möjlighet att träda in i bred roll nära verksamheten där du har en chans att påverka.

Vi är måna om våra medarbetares hälsa och välmående och vi erbjuder därför våra anställda friskvårds- och massagebidrag. Vi serverar frukost varje fredag och det anordnas aktiviteter i form av exempelvis AW 's, grillning och teamaktiviteter för att ytterligare stärka vår gemenskap.

Publiceringsdatum
2018-12-11

Så ansöker du
Är du redo för ditt nästa steg? Du ansöker via vår webbsida genom att fylla i ansökningsformuläret och bifoga CV och personligt brev. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du inkommer med din ansökan snarast möjligt, dock senast 2018-12-21. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Om företaget
Kloosterboer utvecklar och tillhandahåller innovativa och hållbara logistiklösningar för livsmedel genom hela kyl- och fryskedjan. Genom ett nära samarbete och långsiktigt partnerskap, levererar Kloosterboer lägre kostnader och högre servicenivåer till sina kunder. Vi är ett av de ledande företagen i branschen och har idag en samlad lagervolym (kylda lager) på över 3 miljoner kubikmeter och ett uppskattat årligt varuflöde motsvarande 2 miljoner ton. Vi tillhandahålla ett brett utbud av logistiktjänster till våra kunder och förutom lager erbjuder vi, transporter, distribution och tulladministration. Genom fokus på innovation, hållbarhet och effektivitet är vårt mål är att skapa en så effektivt integrerad logistikkedja som möjligt för våra kunder.

Kloosterboer driftar ett modernt helautomatiserat fryslager i Bjuv som förbrukar 40 procent mindre energi än ett vanligt fryslager. Fryslagret, som är norra Europas största, är 38 meter högt, rymmer ca 440 000 kubikmeter frysta varor och har en kapacitet att årligen lasta 550 000 pallar in och ut från lagret. Lagret är en 3PL-lösning som möjliggör att flera kunder kan lagra och samdistribuera sina varor genom lagret. Det ger både miljömässiga och ekonomiska fördelar för alla parter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kloosterboer Sweden AB

Jobbnummer
4504114

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kloosterboer Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kloosterboer Sweden AB: