Klienthandläggare till anstalten Kristianstad, vikariat.
Kriminalvården, Anstalten Kristianstad / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kriminalvården, Anstalten Kristianstad i Kristianstad Kriminalvården växer - vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott - att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Publiceringsdatum2024-01-31ArbetsuppgifterUnder ledning av kriminalvårdsinspektör ska du som klienthandläggare ansvara för det samlade klientarbetet. Detta innebär att kvalitetssäkra arbetet med klienters verkställighetsplanering, samt att bereda och fatta beslut enligt fängelse- och förvaltningslagarna i enlighet med delegation. I ditt uppdrag ingår att göra bedömningar utifrån gällande regelverk, riktlinjer och praxis samt att fortlöpande handleda och utbilda personal i klientprocessen.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen som klienthandläggare är det viktigt att du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt. Du planerar och genomför ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning eller tillfälliga arbetsuppgifter. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter rådande omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Som person är du trygg, stabil och skiljer på det personliga och professionella. Det är viktigt för dig att alltid agera i enighet med fattade beslut, policys och riktlinjer. Du är pedagogisk och har ett tydligt sätt att kommunicera, samt anpassar sättet att förmedla information efter mottagaren för att säkerställa att ditt budskap gått fram.
Krav
• Vi söker dig som har jurist-, socionom- eller kriminologi examen, eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren finner relevant
• Dokumenterad erfarenhet av handläggning/administration inom statlig myndighet
• Goda kunskaper i svenska och engelska språket i såväl tal som skrift
Meriterande
• Har genomgått Kriminalvårdens grundutbildning
• Tidigare erfarenhet av arbete som klienthandläggare inom Kriminalvården
• Erfarenhet av Kriminalvårdens klientadministrativa system
• Relevanta språkkunskaper
• B-körkort
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Ersättning Månadslön Kriminalvården tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C175429".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kriminalvården (org.nr 202100-0225)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Kriminalvården, Anstalten Kristianstad
Kontakt Kriminalvårdsinspektör
Radomir Stanic
044-7851621 Jobbnummer 8433678
Observera att sista ansökningsdag har passerat.