Key Clerk till Leverantörsreskontran

SCA / Företagsekonomjobb / Helsingborg
2011-11-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Key Clerk till Leverantörsreskontran" (publicerad 2011-12-12) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SCA i Helsingborg, Malmö, Falkenberg, Tingsryd, Värnamo eller i hela Sverige

SCA
SCA Financial Shared Services (FSS) har infört en Virtuell Shared Service Organisation (VSSO) för leverantörsreskontraprocesserna i Europa. Inom VSSO är medarbetarna lokaliserade till olika FSS-regioner i Europa men tillhör ett Europeiskt team som ansvarar för leverantörsreskontran och dess uppgifter. I Göteborg har vi ett team bestående av fem medarbetare vilka arbetar med administration av nordiska leverantörsfakturor.
En av medarbetarna i teamet kommer att gå över till en annan tjänst inom FSS Nordic och därför söker vi nu en ersättare till vårt team i Göteborg.

Publiceringsdatum
2011-11-24

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Key Clerk är dina arbetsuppgifter att;
Vara representant för leverantörsreskontraprocessen och kontaktperson gentemor våra interna kunder Ansvara för underhåll av leverantörsreskontrans databaser Ansvara för information och utbildning internt inom teamet
Dessutom ingår att arbeta med leverantörsreskontrauppgifter; Administration av inkommande leverantörsfakturor enligt lagstadgade krav i ett webbaserat workflow Uppdatering av leverantörsregister i SAP och workflow Support till våra interna kunder samt externa leverantörer via mail, besök och telefon Att delta i arbetet med harmonisering och förbättring av leverantörsreskontraprocessen

Kvalifikationer
Gymnasieekonom med påbyggnadsutbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av arbete inom ekonomiområdet med tonvikt på reskontraarbete Goda redovisnings- och skattekunskaper Mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och i skrift Kundorienterad och serviceminded Proaktiv, en positiv attityd till utveckling och god kommunikations- och samarbetsförmåga (teamarbete) Positiv attityd till tekniska verktyg och IT Erfarenhet av SAP är meriterande
Mer information
Är du intresserad av mer information om tjänsten, vänligen kontakta Carly Rutherford, VSSO PO Invoice Team, +44 1661 806000 eller mobil +44 7789 595898 eller Marie Ljungqvist, Personalchef, 031 7460568 eller mobil 0706 380568. Tjänsten skall tillsättas så snart som möjligt.

Arbetstider och omfattning
Contract Position - Full Time

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-05
Please Apply Online
Ange följande referens när du ansöker: 12773-SCA5538
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
SCA

Adress
SCA
Bäckstensgatan 5
43149 Mölndal

Jobbnummer
1089292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SCA

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SCA: