Key Account Manager
Randstad AB / Säljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-03-08Dina arbetsuppgifterDu kommer att ingå i vårt KAM-team i Solna och spenderar främsta delen av tiden på kontoret eller hemma på distans, men att träffa våra kunder ansikte mot ansikte är också en viktig del av ditt jobb - att ta del av deras resa, introducera produkter och lösningar som kommer att gynna dem på kort eller lång sikt och samla insikter som hjälper oss att utveckla nya innovativa funktioner och produkter.
Som vår nya Key Account Manager kommer du att vara den primära go-to personen för dina kunders förfrågningar och ansvarar för att etablera och upprätthålla kundrelationer samtidigt som du säkerställer deras framtida tillväxt tillsammans med Acco.
Du kommer att ansvara för kunder som även täcker andra nordiska länder och du kommer att samarbeta med ACCO-teamet inom Norden för att tillsammans driva försäljning på alla marknader. I denna roll kommer du också att arbeta nära vår "Business development manager" för att stödja arbetet med nya kanaler och affärsmöjligheter.
För mer information kontakta rekryteringskonsult Jeanette Walters 0733434766.
Intervjuer och urval sker löpande så sök tjänsten redan idag
Ansvarsområden
Att uppnå övergripande försäljnings- och vinstmål för angivna konton inom ditt ansvarsområde
En nära dialog och samarbete med kunder för att förstå deras behov och för att förklara produkters värde och bygga en relation med kunder baserat på förtroende och respekt
Samarbeta internt med övriga avdelningar för att tillgodose kundernas behov
Samla in och analysera data för att lära dig mer om konsumentbeteende
Arbeta nära kundtjänst kring prissättning
Ha ett nära samarbete med marknadsteamet för att genomföra marknadsplaner
Aktivt hålla sig uppdaterad genom att söka kunskap och information om företagets produkter och tjänster
KvalifikationerVi söker dig som är nyfiken, kundfokuserad och inkluderande lagspelare med ett lösningsbaserat tillvägagångssätt. Du vill ha ett varierat och utmanande jobb och har ett intresse för teknik, konsumentprodukter och digitalisering. Självklart har du dokumenterad erfarenhet av säljledning med lönsam försäljningstillväxt .
Minst 3 års erfarenhet från en roll som säljare i en liknande roll.
Du är van förhandlare med erfarenhet av komplexa affärssituationer.
van och bekväm med att göra presentationer både internt och externt
Du har en analytisk förmåga och är uppmärksam på detaljer.
Mycket goda kunskaper i Svenska och då vi är en internationell koncern förutsätter vi även mycket goda kunskaper i engelska
Goda kunskaper i Microsoft Office programmen Excel & PowerPoint
Om företagetACCO Brands Corporation är en av världens största designers och tillverkare av märkesprodukter inom akademiska, konsument och business produkter. Våra världskända varumärken inkluderar Derwent®, Esselte®, GBC®, Kensington®, Leitz®, Nobo®, Rapid®, Rexel® and många andra. Omsättningen uppgår till nästan 2 miljarder usd årligen och våra produkter säljs i mer än 100 länder världen över. Men det som verkligen driver oss är vår passion för att leverera exceptionellt värde till våra kunder genom att erbjuda unika produkter.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201400402".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Jeanette Walters
jeanette.walters@randstad.se +46733434766 Jobbnummer 7525260
Observera att sista ansökningsdag har passerat.