Kategoriansvarig teknisk plattform - IT- och digitalisering

Norrköpings kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
2019-04-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kategoriansvarig teknisk plattform - IT- och digitalisering" (publicerad 2019-04-25) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Digitaliseringsavdelningen har omkring ett 90-tal anställda och är belägen i Pronovahuset vid Motala ström. På avdelningen pågår flertalet digitaliseringsprojekt som syftar till att förstärka olika verksamheter i kommunen med digitala hjälpmedel. Målet är att vara en kommun som är ledande och inspirerande i sitt sätt att föra arbetet med digitaliseringen framåt. Avdelningen ansvarar också för att utveckla och driva de IT-system, applikationer och telefonilösningar som används i kommunens verksamheter. Vi tar oss an morgondagens utmaningar redan idag!

https://play.norrkoping.se/norrkopings-digitaliseringsresa

Publiceringsdatum
2019-04-16

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en affärsinriktad kategoriansvarig som ska jobba både strategiskt och operativt. I denna spännande tjänst axlar man rollen som kategoriansvarig för området teknik (teknisk plattform).

Rollen är ny och är en del av Digitaliseringsavdelningens eget affärsteam, Affärsstödet. Affärsstödet roll är att besitta expertis inom affärsområdet för att kunna vägleda tjänste- och avtalsägare genom hela affärsprocessen från tidiga analyser, strategiska beslut och kravställning till anskaffning, införande, förvaltning av avtal och uppföljning av leveranser.

Inom Affärsstödet kommer det finnas 3 kategoriansvariga och en enhetschef. Teamet kommer tillsammans att arbeta fram arbetssätt, metoder och verktyg. Som del i teamet förväntas du bidra till denna utveckling och får stor möjlighet att påverka den.

Som kategoriansvarig har du ansvar för att vara detta vägledande stöd för de tjänste- och avtalsägare och de områden som finns inom din kategori. Kategoriansvarig har också huvudansvaret för att driva anskaffningsprojekten inom kategorin tillsammans med kommunens upphandlingsenhet, Upphandlingscenter, som har huvudansvar för de upphandlingstekniska delarna i anskaffningsprocessen inom kommunen.

Du kommer arbeta med bland annat affärsstrategi, förhandling, projektledning och implementering av lösningar, driva din kategori framåt och göra strukturerade uppföljningar i enlighet med de avtal som du förvaltar med olika leverantörer. Att kunna arbeta föränderligt är en del av rollen, även att kunna förstå riskmanagement men inte låta det sätta gränsen för möjligheten att driva framåt.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med tjänste- och avtalsägare och leverantörer men också med kommunens upphandlingsverksamhet, Upphandlingscenter.

I denna roll ingår följande tjänsteområden:

• Kommunikation (t.ex. telefoniplattform, IP, LoRA, nätverk)
• Datacenter (t.ex. server, lagring, datahall och tillhörande tjänster)
• Applikationsdrift (t.ex. Infra och verksamhetssystem)
• Arkitektur och systemutvecklingen (t.ex. integration, RPA, arkitektur, e-tjänster)

VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen bör du ha några års erfarenhet som inköpare med inriktning teknik/IT. Utbildningsmässigt har du examen som ingenjör inom exempelvis industriell ekonomi, IT, är systemvetare eller har annan lämplig högskola/universitetsutbildning bakom dig.

Du har bra ekonomisk förståelse och är genom din tidigare erfarenhet en van förhandlare. Personlighetsmässigt är du lösningsorienterad, gruppspelare och är bra på att bygga relationer. Vidare är du pedagogiskt lagd, är trygg och stabil i dig själv och klarar av att gå "under luppen" från medias håll. Du förespråkar utveckling och ser alltid en väg framåt.

Meriterande är kunskaper i LOU och den offentliga affären.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tar inte emot ansökan via epost. Vänligen ansök via lediga jobb på norrkoping.se . Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du ansvarig Victoria Marks på victoria.marks@norrkoping.se eller rekryteringsspecialist Anna-Karolina Gradvall på 011-15 30 12 eller anna-karolina.gradvall@norrkoping.se

Sista ansökningsdag är den 9 maj.



Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
Rådhuset
60181 Norrköping
60181 Norrköping

Kontorsadress
Rådhuset
60181 Norrköping

Jobbnummer
4737633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: