Karriärvägledare med rekryteringskunskap, 40%
Göteborgs universitet / Yrkesvägledarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla yrkesvägledarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Karriärvägledare 40%
Handelshögskolan är en av Göteborgs universitets fakulteter, med utbildning och forskning inom ekonomi och juridik. Skolans verksamhet skall bidra till en positiv utveckling av samhället i dess helhet med ett särskilt fokus på hållbarhet inom både utbildning och forskning. Störst möjlighet att påverka har vi genom alla de studenter som varje år utexamineras och börjar arbeta i företag, offentliga verksamheter och ideella organisationer, våra alumner. Handelshögskolan är ackrediterad av EQUIS, AACSB och AMBA och är därmed en av drygt 100 handelshögskolor i världen som är vad man kallar Triple Crown-ackrediterade.
Anställningen som karriärvägledare är placerad vid enheten Externa relationer vid Handelshögskolan. Externa relationers dagliga arbete handlar om att bidra till studenternas personliga och professionella utveckling, utveckla Handelshögskolans relationer med alumner, företag och offentliga organisationer samt stärka skolans varumärke och kommunikation.
Arbetsuppgifter
Anställningen innefattar bland annat arbetsuppgifter som:
Utveckla och leda workshops på både svenska och engelska inom området karriärutveckling, samt facilitera jobbsökande på svenska och engelska.
Vägleda Handelshögskolans studenter i enskilda karriärsamtal med fokus på jobbsökande på svenska och engelska.
Bidra till att utveckla och marknadsföra enhetens Career Service verksamhet mot studenter.
Utveckla och genomföra event, bland annat i samarbete med våra partners inom privat- och offentlig sektor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Akademisk examen.
Erfarenhet av att genomföra workshops och föreläsningar.
Erfarenhet av karriärvägledande- och individuella samtal med fokus på jobbsökning.
Kunskap om rekrytering, kompetensbaserad intervjuteknik, assessments och personlig marknadsföring.
Bred kunskap om arbetsmarknaden för akademiker.
Mycket god förmåga att uttrycka dig skriftligt och muntligt på svenska och engelska.
Meriterande för tjänsten är erfarenhet av att hålla coachande samtal och att du är diplomerad eller certifierad coach enligt branschstandard (ICF, EMCC, ICC). Vi ser det även som meriterande att ha erfarenhet av målgruppen universitetsstudenter samt har varit verksam inom akademin. Har du aktuell kunskap om digitala rekryteringsverktyg så som videointervjuer och LinkedIn ses även det som meriterande. Likaså tidigare erfarenhet av att projektleda event.
Vi söker dig med kapacitet att målinriktat och självständigt genomföra det dagliga arbetet med hög kvalitet. Du behöver ha god samarbets- och anpassningsförmåga då arbetet genomförs i nära samarbete med ett flertal intressenter inom och utom Handelshögskolan. Tjänsten kräver en mycket god förmåga att uttrycka sig skriftligt och muntligt på svenska och engelska samt förmåga att representera verksamheten utåt. Tjänsten förutsätter även intresse och kunskap inom området personlig och professionell utveckling.
Vi arbetar med en ung målgrupp i en internationell kontext och behovet av ständig förändring och utveckling är konstant. Detta ställer krav på flexibilitet, mod och nytänkande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningen är tillsvidare 40% med placering på Fakultetskansliet vid Handelshögskolan på Viktoriagatan 13. Önskat tillträdesdatum: 1 februari 2023 alt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta personalhandläggare Frida Nilsson,
frida.nilsson@handels.gu.se eller enhetschef Kajsa Fung,
kajsa.fung@handels.gu.se För frågor rörande innehållet i tjänsten kontakta karriärvägledare Ulrik Lork,
ulrik.lork@handels.gu.se Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:
https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 6 december
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2022-11-15ErsättningGöteborgs universitet tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs Universitet
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153),
http://www.gu.se/ Arbetsplats Göteborgs universitet
Jobbnummer 7172747
Observera att sista ansökningsdag har passerat.