Kanslienheten i Falkenberg söker en registrator

Falkenbergs kommun, Kanslienhet / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Kanslienhet i Falkenberg

Falkenbergs kommun har ett attraktivt läge mitt på hallandskusten och kommunens vision sammanfattas i att "Vi växer för en hållbar framtid". Uttrycket avspeglas i de satsningar vi gjort på förnybar energi, miljövård och hänsynsfull utbyggnad av stad och landsbygd. Vi vill värna om våra kommande generationers handlingsutrymme. Växande, hållbarhet, närhet, upplevelser och möjligheter är de ledord vi vill skall prägla allt som händer i kommunen. Kommunen har 40 700 invånare och är till ytan störst i Halland. Goda kommunikationer med tåg, buss och bil underlättar pendling.
Vi som arbetsgivare vill skapa mångfald genom att ta vara på alla Dina kvaliteter som medarbetare. Vi arbetar aktivt med friskvård för att skapa en god arbetsmiljö och vi värnar om jämställdhet. Genom vår personalförening får du tillgång till en lång rad spännande aktiviteter och vi tror också på en rökfri arbetsplats för både Din och våra kunders skull!
Kanslienheten är kommunledningens administrativa avdelning som svarar på frågor rörande kommunstyrelsens, dess arbetsutskotts och kommunfullmäktiges verksamhet. Kansliet mottar, diarieför och bereder ärenden till sammanträden, skriver protokoll, svarar för allmänna utredningar och besvarar arkivförfrågningar. Kansliet innefattar även beställarkompetens för kommunens IT-drift och svarar för övergripande upphandlingsfrågor. I kansliet finns även reprocentral och kommunens centrala växelfunktion, samt överförmyndarexpedition.
Kanslienheten söker nu en registrator.
Är Du vår nästa medarbetare?

Publiceringsdatum
2011-01-18

Arbetsuppgifter
• Posthantering
• Ärenderegistrering och diarieföring allmänna handlingar
• Service åt kommuninvånarna och verksamheter inom kommunen
• Arkivering och gallring av allmänna handlingar
• Arbete med administrativa uppgifter i andra verksamhetssystem
• Visst nämndadministrativt arbete och övriga förkommande arbetsuppgifter inom enheten

Kvalifikationer
Adekvat högskoleutbildning med inriktning mot diarieföring och ärendehantering är önskvärt, alternativt en gedigen erfarenhet i yrkesrollen. En bakgrund från liknande arbete inom kommunal eller statlig förvaltning är önskvärt, likaså kunskaper om offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen samt arkivlagen. Ett intresse för att arbeta med utveckling av dokument- och ärendehantering är även väsentligt för befattningen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, att du kan arbeta självständigt, är serviceinriktad och engagerad samt att du har en förmåga att bidra till en god gemenskap i en positiv och utvecklande atmosfär. Erfarenhet från arbete i ärendehanteringssystem är ett krav för att vara relevant för tjänsten.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-10
Ange följande referens när du ansöker: A199305
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Marianne Blücker, kanslisekreterare, 0346-88 61 40
Henrik Lundahl, kanslichef, 0346-88 62 40

Facklig kontakt
Facklig representant nås genom växeln, 0346-88 60 00

Företag
Falkenbergs kommun, Kanslienhet

Adress
Falkenbergs kommun, Kanslienhet
31180 Falkenberg

Jobbnummer
824688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Kanslienhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Kanslienhet: