KAM-kristjänster

SOS Alarm Sverige / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

SOS Alarm behöver förstärka organisationen med en driven, relationsbyggande KAM som arbetar med våra krisberedskapstjänster. Ditt huvudsakliga uppdrag kommer att vara att öka omsättningen på Krisberedskapstjänster genom att bredda kundbasen och bearbeta befintliga kunder.

Som KAM ingår du i verksamhetsområdet Affär som har helhetsansvaret för SOS Alarms affär och består av enheterna Marknad, Tjänsteutveckling och Försäljning. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträdesdatum enligt överenskommelse. Du rapporterar direkt till försäljningschefen i vår affärsorganisation. Placeringsort är primärt på vårt huvudkontor i Stockholm, men möjlighet kan finnas att utgå från annan ort där vi har larmcentral. Resor inom Sverige ingår i tjänsten.



Publiceringsdatum
2019-01-04

Dina arbetsuppgifter
Du planerar och genomför självständigt kundbearbetningen som sker på flera nivåer i kundens organisation. Du ansvarar för att planera och genomföra avtalsförhandlingar. Vidare deltar du i forum och nätverk som gagnar verksamheten. Genom att underhålla och utveckla befintliga kunder likväl som att bearbeta nya presumtiva kunder ansvarar du för att affärsmålen uppnås för ditt område. Vid sidan av den operativa kundbearbetningen, ansvarar du för att bevaka omvärld och marknaden, konkurrenter, priser och kunder samt att bevaka upphandlingar inom området.

Vi söker

Dig som är en professionell och empatisk person. Eftersom SOS Alarms verksamhet i vissa avseenden är unik i Sverige är det också vara viktigt att du är nyfiken, lyhörd och villig att lära dig nya saker samtidigt som du också ibland kommer behöva vara ifrågasättande.

Vi vill att du har gymnasieutbildning och ser gärna att du har för tjänsten relevant högskoleutbildning eller liknande. Vidare ser vi det som en förutsättning att du har arbetat minst 5 år framgångsrikt med tjänsteförsäljning och gärna har erfarenhet krisberedskap- och/eller av säkerhetsbranschen.

För att bli framgångsrik i ditt uppdrag ser vi det som en förutsättning att du har ett affärsmässigt sätt och förmåga att bygga och utveckla affärsrelationer och sälja in våra visioner och tjänster. Du behöver utöver detta vara resultatinriktad, drivande och självgående. Utöver det är det viktigt att du är relationsorienterad och har förmåga att skapa nätverk och långsiktiga relationer där du uppfattas som en rådgivare till kunden. Du är lösningsfokuserad och kan se affärs- och utvecklingsmöjligheter. Samarbetsförmåga såväl internt och externt är en förutsättning.

Hög initiativförmåga, energigivande, intresse för att göra affärer.
Motiveras av långsiktiga relationer samt att uppfattas som en rådgivare till kunden. Förstår att man behöva arbeta långsiktigt med högt engagemang.



Så ansöker du
Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är den 20 januari 2019. Vid frågor om tjänsten kontakta Försäljningschef Ole Lomstedt, ole.lomstedt@sosalarm.se eller på tel 072-2240185. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta oss på rekrytering@sosalarm.se

Vi ser gärna sökanden med såväl svensk som utländsk bakgrund men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Rådmansgatan 38
11357 Stockholm

Kontorsadress
Rådmansgatan 38

Jobbnummer
4536980

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: