Juridisk assistent Göteborg
Hyresgästföreningen / Administratörsjobb / Göteborg
2018-07-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Juridisk assistent Göteborg" (publicerad 2019-04-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hyresgästföreningen i Göteborg,
Borås,
Varberg,
Vänersborg,
Jönköping eller i
hela Sverige Region Västra Sverige söker juridisk assistent med placering i Göteborg
Den juridiska enheten ansvarar för handläggning av hyresrättsliga medlemsärenden och biträder medlemmar i hyresnämnden, tings- eller hovrätten. Du kommer att arbeta med att stötta ett team av fem jurister, fyra handläggare samt en fastighetstekniker. Du kommer arbeta i en organisation där du har mycket medlemskontakter och där ett gott bemötande mot våra medlemmar är väsentligt för att du ska lyckas i jobbet.
Publiceringsdatum2018-07-30Dina arbetsuppgifter• Du bistår våra jurister och handläggare i deras dagliga arbeta genom att bereda ärende
• Du har kontakt med medlemmar, myndigheter och domstolar
• Du tillhandahåller enklare hyresjuridisk rådgivning per telefon till våra medlemmar i frågor som rör det enskilda boendet
• Du tar emot våra medlemmar på besök, i de fall då de behöver juridiskt biträde i en fråga som rör det enskilda boendet
• Du har ansvaret för att utveckla och kvalitetssäkra processerna i kontakten med medlem
• Du sammanställer, följer upp och presenterar enhetens statistik
• Du tar fram enklare rättsutredningar
• Du är enhetens kontaktperson för den nationella rådgivningen
• Du bistår enhetschefen med verksamhetens administrativa uppgifter
Kvalifikationer• Paralegalutbildning eller motsvarande utbildning som kan bedömas likvärdig
• Vi söker dig som har flera års erfarenhet från en liknande roll.
• Erfarenhet från föreningsarbete, övriga språkkunskaper eller god kännedom om bostadssektorn är meriterande
• Du har förmåga att utveckla och behålla goda relationer med andra människor och god kommunikativ förmåga
• Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer och trivs med att arbeta i grupp där alla tar gemensamt ansvar
• Du är kvalitetsmedveten och noggrann och väl medveten om och mån om att leva upp till våra mål och kvalitetskriterier
• En förutsättning för tjänsten är att du delar Hyresgästföreningens värdegrund
Om tjänstenDå du behöver vara tillgänglig för medlemmar under normal kontorstid, så tillämpas fast arbetstid. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.
Upplysningar
Upplysningar om tjänsten lämnas av enhetschef Suzan Rasul, tel 010-459 24 56. På grund av utlagd semester hänvisas frågor till verksamhetschef Ann-Kristin Hedeberg under vecka 31 och 32, tel 010 459 24 26. Fackliga representanter för Handels Rahim Maatoug 010-459 24 61 och Saco Kim Weinehammar 010 -459 23 73
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 26 augusti 2018. Du skickar din ansökan via vår hemsida
www.hyresgastforeningen.se. På hemsidan hittar du lediga jobb under "meny" längst upp till vänster.
Hyresgästföreningen är en medlemsorganisation som verkar för hyresgästers intressen och rättigheter. Vi har över en halv miljon medlemmar och den övergripande verksamhetsidén är att alla har rätt till en god bostad till en rimlig kostnad. Vi är en partipolitisk obunden och demokratiskt uppbyggd organisation. Hyresgästföreningen stödjer hyresgästen i ett hyresförhållande och drivs utan vinstintresse. Vi har idag nio regioner i hela landet och förbundskontor i Stockholm.75 000 medlemmar, varav cirka 1400 är aktiva som förtroendevalda och ett 90-tal anställda
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Heltid 100%
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHyresgästföreningen
AdressHyresgästföreningen
Första Långgatan 17B
40236 Göteborg
KontorsadressFörsta Långgatan 17B
Jobbnummer 4266849
Observera att sista ansökningsdag har passerat.