Juniora Redovisningskonsulter till Affärsområde Fastighet på Klara Consu...
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2025-12-05
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB i Stockholm,
Täby,
Vallentuna,
Sigtuna,
Strängnäs eller i
hela Sverige Om bolaget och tjänsten
Klara Consulting är en ledande aktör inom ekonomitjänster, specialiserad på redovisning, löneadministration, revision och rådgivning. Med en stark förankring i branschen och en bred kundbas erbjuder vi skräddarsydda lösningar för våra kunder så att de kan effektivisera sina ekonomiska processer och fokusera på sin kärnverksamhet. Vi är en växande koncern med ca 550 medarbetare och kontor runt om i hela landet.
Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och smarrigt fika varje fredag.
Vi söker nu två juniora kollegor som vill vara en del av vår tillväxtresa. Du kommer att bli en del av vårt affärsområde Fastighet som har sitt fokus på att arbeta mot fastighetsbolag och består av ett härligt gäng på ca 40 medarbetare. Hos oss kommer du få en stark grund inom redovisning med stora utvecklingsmöjligheter och en tydlig karriärväg framåt!
Du erbjuds: En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling
Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm
En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil
Arbetsuppgifter
I rollen som Junior redovisningskonsult kommer du under din första tid jobba med leverantörsreskontrans flöde - och på sätt skapa en stabil grund för din fortsatta utvecklingsresa hos oss. Du kommer initialt att ansvara för leverantörsprocessen gentemot våra olika kunder och se till att våra kunder får bästa möjliga service. Du arbetar tätt tillsammans med dina kollegor och har dessutom god stöttning från de andra redovisningskonsulterna som arbetar inom leverantörsreskontra. Du kommer få lära dig alla delar inom leverantörsreskontran för att sedan snabbt växa i rollen som redovisningskonsult hos oss. Här är karriärvägarna många och detta är starten på din resa! Tjänsten innefattar, till en början, bland annat följande arbetsuppgifter:
Hantering av fakturaflöde i diverse system
Hantering av påminnelser och inkassokrav
Delaktig i betalningsprocessen gentemot kund
Ge våra kunder ett tryggt bemötande, svara på deras frågor och se till att allt som rör leverantörsreskontran flyter på som det ska
Hantering av mail, post och administrering av bolagsakter och arkivering av leverantörsmaterial
Arbeta aktivt för att digitalisera vår process
Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi
Vem är du?
För att trivas i rollen är du en kommunikativ teamplayer som trivs i en miljö där man stöttar och hjälper varandra. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande!
Vi söker dig som:
Är nyexaminerad och har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från universitet
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Det är extra meriterande om du:
Har en eftergymnasial utbildning med inrikning mot redovisning eller fastighetsekonomi
Har tidigare erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra via praktik eller sommarjobb
Har tidigare erfarenhet av arbete inom ett serviceyrke
Har tidigare erfarenhet av Fortnox
Våra förmåner i korta drag! 30 semesterdagar
Flexibla arbetstider
5000 kr i friskvårdsbidrag & gemensamma friskvårdsaktiviteter
1 friskvårdstimme varje vecka under arbetstid
Företagshälsovård via Avonova
Tjänstepension
Kollektivavtal
Praktisk information
Start: 26 januari eller enligt överenskommelse.
Placering: Stockholm, Klara Södra Kyrkogata 1
Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning
Lön: Fast enligt överenskommelse
Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta Andrea på
andrea.ramshorn@klaraconsulting.se eller Elvira på
elvira.larsson@klaraconsulting.se Om Klara Consulting
Vi är en växande koncern med omkring 550 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.
För mer information, besök gärna
https://klaraconsulting.se. Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Klara Consulting Rekrytering och Interim AB (org.nr 556360-0195),
https://klaraconsulting.se/ Arbetsplats Klara Consulting
Kontakt Andrea Ramshorn
andrea.ramshorn@klaraconsulting.se Jobbnummer 9631579