Junior Recruiter med search-erfarenhet till Klarna

Klarna / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Klarna är Sveriges snabbväxare inom bank och finansiella tjänster. Våra tjänster finns hos över 5000 e-handelsföretag såsom Dustin, CDON och Coop. Utsett till årets företag 2007, delägt av investmentbolaget Öresund och med god vinst är Klarna ett företag att växa med. Sedan starten 2005 har vi blivit över 200 anställda - en snabbt växande siffra. Vi är ett ungt och ambitiöst gäng som värderar kamratanda, kreativitet och genuin arbetsglädje. Vill du följa med på en resa utöver det vanliga?
Vad vill du?
Du vill arbeta i en serviceroll där du får sätta människan i centrum. Du vill utvecklas och använda dina färdigheter och erfarenheter både till att göra det du är bäst på och samtidigt lära dig nya saker. Du vill arbeta på en spännande arbetsplats med högt tempo, stort ansvar och höga krav.
Vad vill vi?
Vi vill ha en kollega som vi kan lita på, en driven och självständig person med glimten i ögat. Ord som "driven", "lyhörd" och "självgående" är viktiga för oss hos en medarbetare. Vi vill att du satsar på oss lika mycket som vi satsar på dig. Du ska inte arbeta för Klarna, du ska arbeta med Klarna.
Har du vad som krävs för att hitta Sveriges bästa medarbetare?
I takt med att Klarna växer, både i och utanför Sverige, växer även vår HR-avdelning. Vi behöver nu förstärka vårt team med ytterligare en Junior Recruiter. På Klarna är rekrytering en kärnkompetens som vi förväntar oss håller yppersta världsklass. Som ett renodlat tjänstebolag står och faller vi med vår förmåga att attrahera rätt person till rätt post. Vi ser rekrytering som en tuff utmaning som ställer väsentligt många fler krav på rekryteraren än beslut om annonsering och kvalifikationer. För oss är det ett uppdrag som måste ta hänsyn till allt från verktyg för att säkerställa våra kandidaters kvalitet till den höga servicenivån som våra chefer efterfrågar.

Publiceringsdatum
2010-06-02

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att driva dina egna rekryteringsprocesser, från annonsering till att vi har en ny medarbetare på plats. Arbetet innefattar mycket kontakter med kandidater, både på telefon, mail och vid intervjuer, samt interna kontakter med rekryterade chef. Du ansvarar själv för att all administration kring rekryteringarna fungerar.
Du kommer även att, tillsammans med rekryteringsteamet, arbeta med det fortsatta utveckling- och förbättringsarbetet av Klarnas rekryteringsprocesser. Det är viktigt att du har en kreativ ådra för de tillfällen där traditionella rekryteringskanaler inte räcker till och vågar prova nya vägar att hitta rätt kandidater. Du kommer att arbeta mot nätverk både på på webben, som LinkedIn och Facebook, och mot fysiska nätverk i Stockholmsområdet där Klarnas framtida kandidater kan tänkas finnas.
Avdelningens arbetsuppgifter är varierande men innefattar bl.a.:
• Driva hela rekryteringsprocesser
• Search av kandidater i svårlösta processer
• Nätverka och kartlägga Klarnas framtida medarbetare
Vem är du?
Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom personalvetenskap eller motsvarande. Du är nyexaminerad eller har 1-2 års erfarenhet. Har du kompletterat din examen med kurser inom t.ex. ekonomi eller marknadsföring är det ett plus. Vi förutsätter att du har arbetat parallellt med dina studier, företrädesvis inom ett serviceyrke. Har du arbetat med bemanning, rekrytering eller search är det meriterande. Du har förmodligen varit eller är engagerad i någon förening eller liknande.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Har du kunskaper i ett tredje europeiskt språk är det meriterande. Det är även en fördel om du har arbetat eller studerat utomlands.
Din personlighet präglas av ett starkt engagemang för allt du tar dig för. Du har en mycket hög social kapacitet och är inte rädd för att ta nya kontakter och knyta nya nätverk. Du älskar att ge service och brinner för att förnya och förbättra; du vågar komma med nya förslag och kan tydligt presentera dina idéer.
Vi på Klarna erbjuder dig:
• Stort eget ansvar från första dagen
• Drivna, duktiga och hjälpsamma kollegor
• Möjligheten att utvecklas till en första klassens rekryterare på ett av Sveriges mest snabbväxande företag
Antar du utmaningen?
Skicka CV, personligt brev och dina betyg till oss snarast. Samla dina bilagor i en pdf. Urval och intervjuer sker löpande.
Sista dag att ansöka är 28 juni 2010
Tillträde: omgående
Kontaktperson: Susanna Edler, recruitment, 0701-61 26 91
All rekryteringshjälp undanbedes!
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-06-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Susanna Edler

Företag
Klarna

Adress
Klarna
Norra Stationsgatan 61
11343 Stockholm

Jobbnummer
666532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna: