Junior IT-tekniker sökes till Väröbacka
Modis Sweden AB / Supportteknikerjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Modis Sweden AB i Varberg,
Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Lerum eller i
hela Sverige Söker du en ny utmaning i form av IT-tekniker på plats i ett företag? Du kanske i dagsläget arbetar som supporttekniker via telefon och vill arbeta mer hands-on? Läs då vidare eller tipsa en vän!
Om uppdraget:
I rollen kommer du, tillsammans med ditt team, att hantera IT-supportärenden på plats hos våran kund. Siten som du kommer att arbeta på består av drygt 600st användare. Ärenden inkommer via ett ärendehanteringssystem som oftast dirigerats vidare från företagets telefonsupport. Arbetsuppgifterna varierar i komplexitet och art beroende på vad som behöver göras på arbetsplatsen. I vissa fall kan det handla om rena hårdvaruproblem (skrivare, PC, mobiler etc.) eller mjukvara i form av Windows-frågor, office, outlook etc.
Geografiskt sett ligger tjänsten i Väröbacka.
Vem är du?
För att trivas i roller ser vi att du har några års erfarenhet av en liknande roll eller som 1:st-line supporttekniker. Vi ställer inga krav på högre IT-utbildning i rollen men ser en gymnasial utbildning inom IT som mycket meriterande. Du har inga problem att navigera dig i Windows (oavsett version) och har ett genuint IT/teknikintresse.
I och med att du arbetar med slutanvändare på daglig basis så är det viktigt att du är en serviceinriktad person som brinner för att pedagogiskt hjälpa människor med deras olika IT-problem. Du är självgående, initiativtagande och tillräckligt ödmjuk för att vilja ta dig an både stora och små IT-tekniska problem.
Resor mellan olika kontor kan förekomma i tjänsten och därför är B-körkort ett krav.
Om Modis
På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.
Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.
Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.
Låter detta intressant?
Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt! Vi hanterar ansökningar löpande. Du ansöker via vårat formulär på våran hemsida.
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Modis är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till
oscar.ericson@modis.seVi ser fram emot att läsa din ansökan!
Nyckelord:
Supporttekniker, 1st-line, IT-support, IT, Servicedesk, Servicedesk analyst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, Helpdeskmedarbetare, On-site tekniker, IT-tekniker
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-04-10ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOscar Ericson
oscar.ericson@modis.seFöretagModis Sweden AB
AdressModis Sweden AB
Postgatan 28
41110 Göteborg
KontorsadressPostgatan 28
Jobbnummer 4724687
Observera att sista ansökningsdag har passerat.