Junior inköpsassistent/koordinator sökes

Maxkompetens Konsult AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Är du nyeaxminerad inom inköp och/eller logistik? Eller kanske du jobbat några år inom området och vill ta nästa steg? Läs vidare!
Vi på Maxkompetens arbetar med många spännande kunder som söker juniora personer inom inköp/logistik i Stockholmsområdet, och får ofta in förfrågningar från kunder där processerna går mycket snabbt. Bland våra kunder finns allt från mellanstora retail-bolag till internationella IT-bolag.

Några av dina arbetsuppgifter kan komma att vara:
• Operativ administration av sortiment-, kampanj- och inköpsarbete
• Kontakt med leverantörer
• Avtalshantering
• Prishantering
• Underhålla och uppdatera intranät/affärssystem
• Fungera som spindeln i nätet och hjälpa till med olika typer av administrativa arbetsuppgifter kopplat till inköp.

Start: Beror på kundernas behov
Arbetstider: Vanligtvis kontorstider, 8-17
Anställning: Tjänsten är på heltid och är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Din profil
Vi söker dig som är i början av din karriär och har relevant högskolebakgrund/yrkesutbildning inom ekonomi/inköp/logistik eller motsvarande erfarenhet. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av en administrativ roll där du arbetat i affärssystem och Excel.

Du är strukturerad och noggrann i din natur. Vidare har du en förmåga att snabbt sätta dig in i nya situationer och arbetar på ett effektivt sätt. Du trivs med administrativa arbetsuppgifter och kan bidra med struktur i gruppen. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan redan idag!


Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 10 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB och ekonomi och redovisningsbolaget Multiekonomerna.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2018-02-02

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-25
Ange följande referens när du ansöker: 6792
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Henriksen

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Hantverkargatan 25 B
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 25 B

Jobbnummer
3940185

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: