Junior Inköpare Preemraff, Göteborg
Preem AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Preem AB i Göteborg,
Trollhättan,
Lysekil,
Skövde,
Tranås eller i
hela Sverige Har Du förmåga att skapa goda kontakter och kommunicera på ett professionellt och tydligt sätt, är Du nyfiken, positiv och drivande? Tycker Du om att lära och att få utvecklas, kan Du vara den vi söker.
I arbetsuppgifterna ingår att:
• Upphandla enklare tjänster och material inom ditt område.
• Etablera hållbara interna och externa relationer.
• Tillsammans med berörda verksamhetsföreträdare hantera anbudsförfarande, för att uppnå den totalekonomiska och bästa lösningen samt upprätta avtal/beställningar enligt givna mallar.
• Inom ditt område utföra leverantörsbedömningar, som stödjer företagets strategier samt ansvara för leverantörsbasen.
• Kontinuerligt delta i tvärfunktionella arbetsgrupper för att säkerställa en för företaget ändamålsenlig leverantörsbas.
• Informera och samverka med berörda verksamhetsrepresentanter.
• Mäta och följa upp index för produktområdet samt prioritera uppgifter för att möta övergripande mål.
• Omvärldsbevakning inom egna produktområden, så som marknads- och produktkännedom samt utveckling inom området.
Du blir en viktig del av Preem - en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer - från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter.
Tjänsterna är tillsvidareanställning med placering i Göteborg. Du kommer vara en utav 10 inköpare där samarbete är en viktig del av vardagen.
Har du den här bakgrunden?
Vi söker dig som har en högskole-/ universitetsutbildning inom ekonomi, inköp, juridik, teknik och/eller logistik.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Då vi arbetar i flera olika datasystem bör du ha vana att arbeta i PC miljö samt ha mycket goda kunskaper i samtliga MS Office program.
Är det här du?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att en god samarbets- och kommunikationsförmåga är viktigt, då arbetet innebär mycket kontakter med människor både internt och externt. Kortare erfarenhet av inköpsarbete och vana vid enklare upphandlingar är meriterande. Vi ser med fördel att du har förhandlingsvana och att du kan upprätta enklare avtal.
Ta reda på mer!
För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Madelene Ekvall, Inköpschef Preemraff på tel: 010-450 42 23. Välkommen med din ansökan snarast! Dock senast 21:e oktober 2018.
Urvalet av ansökningar sker löpande.
Facklig kontaktperson:
https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersonerVar uppmärksam på att du skall få ett bekräftelsemail på din ansökan!
#LI
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-10-09ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadelene Ekvall +46 10 450 42 23
FöretagPREEM AB
AdressPREEM AB
Hamreviksvägen 1
45392 Lysekil
KontorsadressHamreviksvägen 1
Jobbnummer 4392589
Observera att sista ansökningsdag har passerat.