Junior HR Development Partner med businessfokus

Alten Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg, Härryda, Trollhättan, Uddevalla, Grästorp eller i hela Sverige

Vill du jobba i en HR-roll med fokus på operativt HR-arbete med en tydlig koppling till affären? ALTEN söker nu en junior HR Development Partner till Göteborg!

Vi erbjuder en omväxlande och affärsnära roll där du arbetar brett och självständigt inom HR-området. Avdelningen ansvarar för alla processer och projekt inom perioden under och efter anställning, allt från medarbetarundersökning, arbetsmiljö, arbetsrätt, stöd till verksamhetens omkring 100 chefer till lönekartläggning, lönerevision samt karriär och utbildning.

I din roll ligger fokus på koordinering och utveckling av vår interna utbildningsverksamhet. Vidare arbetar du operativt inom andra HR-områden inom perioden under och efter anställning för våra medarbetare. Du arbetar nära affären i alla ansvarsområden och prioritering av dessa styrs utifrån verksamhetens aktuella behov. Rollen kräver stor förståelse för verksamhetens affär och en förmåga att utveckla och anpassa prioritering, arbetssätt och rutiner därefter.

Som Junior HR Development Partner fungerar du som ett konsultativt stöd till våra chefer och övriga medarbetare i operativa frågor kopplade till bland annat arbetsrätt och kollektivavtalsfrågor, arbetsmiljö, sjukskrivning, aktuella HR-processer och övriga personalärenden. Du arbetar proaktivt, operativt och uppföljande i ditt arbete.

Vi ser att du är utbildad personalvetare och har några års erfarenhet inom HR-området, gärna med liknande arbetsuppgifter. Det är även meriterande med erfarenhet från konsultbranschen. Som person ser vi att du är serviceinriktad, strukturerad, relationsskapande, självgående, har en stor förståelse för affären och har skinn på näsan. Du har ett analytiskt och strukturerat arbetssätt och vill arbeta i en roll som innebär både administration och andra operativa arbetsuppgifter. För att trivas i rollen motiveras du av att arbeta i en föränderlig och dynamiskt arbetsmiljö. Du talar och skriver flytande svenska och engelska och har goda kunskaper i Officepaketet.

Du kommer att bli en del av vårt HR-team i Sverige på omkring 20 personer och ingår i ett mindre team på 4 personer, som ansvarar för interna HR-processer kopplat till perioden under och efter anställning för våra medarbetare.

Tjänsten är en heltidstjänst med placering på vårt Göteborgskontor på Lindholmen. Startdatum snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är måndag 29/1. Ansökningar behandlas löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Skicka därför in din ansökan snarast. För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR Development Manager Helene Schagerlind på helene.schagerlind@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-01-17

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-avdelningen, Alten

Företag
Alten Sverige AB

Adress
Alten Sverige AB
Theres Svenssons gata 15
41755 Göteborg

Kontorsadress
Theres Svenssons gata 15, Göteborg

Jobbnummer
3909414

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: