Junior ekonomiassistent till globalt IT-bolag

Emma Henriksen / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Emma Henriksen i Stockholm, Upplands-Bro, Östhammar, Gävle, Jönköping eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker en ekonomiassistent till deras kontor beläget i Kista. Denna breda roll innebär såväl redovisning och ekonomi som administrativa arbetsuppgifter.

Tjänsten består av två olika delar, dels en kund- och avtalsrelaterad roll och dels en redovisningsroll. Kund- och avtalsdelen består av att ansvara för info-mailen, veckofakturering, månadsfakturering samt räntefakturering. Du ska även sätta upp nya användare och kundavtal i affärssystem. Dina arbetsuppgifter består också av ta fram KPI:er och kontakt med kunder samt olika leverantörer.
I rollen rapporterar du direkt till ekonomiavdelningen vilken är placerad i Zürich, Schweiz. När det gäller kundrelaterade arbetsuppgifter rapporterar du till medarbetare på plats i Kista.

När det gäller redovisningsdelen hanterar du följande:
• Löpande redovisning
• Kundreskontra och leverantörsreskontra
• Bokningar av bankbetalningar samt betalning av leverantörsfakturor och skatter
• Rapportering till Zürich
• Moms och skattedeklarationer till Skatteverket

Rollen passar dig som har tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och vill ta nästa steg i karriären. Du kommer få chans att äga arbetet och arbeta självständigt. Vidare är det en bred roll där du dels får utveckla dina färdigheter i ekonomiarbetet samt ha daglig kundkontakt!

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, kontorstider
Placering: Kista
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Maxkompetens, men du kommer anställas direkt hos kunden.

Din profil
Kompetens
• Har en gymnasieutbildning i förslagsvis ekonomi
• Har 1-2 års erfarenhet av att arbeta med leverantör- och kundreskontra
• Har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice
• Du är flytande i svenska i tal och skrift då du dagligen kommer ha kontakt med bolagets svensktalande kunder
• Du behärskar engelska obehindrat då du månatligen kommer rapportera till bolagets ekonomiavdelning i Zürich

Personliga egenskaper
Som person är du noggrann och är uppmärksam på detaljer i ditt arbete. Du har ett strukturerat arbetssätt, då du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare trivs du med att arbeta självständigt i din roll. Du uttrycker dig även välformulerat och tydligt i skrift. Vi tror dessutom att du är engagerad i ditt arbete och utstrålar trygghet, stabilitet och har förmåga till självinsikt.

Sista ansökningsdag
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Denna rekrytering hanteras av Maxkompetens och vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen på emma.henriksen@maxkompetens.se

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 10 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB och ekonomi och redovisningsbolaget Multiekonomerna.


Om kunden
Kunden är ett globalt IT-bolag som levererar IT-lösningar till mer än 20 000 kunder runt om i världen inom många olika branscher.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-11-21

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-03
Ange följande referens när du ansöker: 6735
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Henriksen

Företag
Emma Henriksen

Adress
Emma Henriksen
Hantverkargatan 25 B
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 25 B

Jobbnummer
3814956

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Emma Henriksen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Emma Henriksen: