Junior Bid Manager Nexer Group

Nexer AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nexer AB i Göteborg, Partille, Kungsbacka, Tjörn, Alingsås eller i hela Sverige

Till Nexer Group söker vi nu en junior Bid Manager för att administrera och samordna upphandlingar samt att utveckla anbuds- och säljarbetet. Vi söker dig med erfarenhet av offentlig upphandling inom IT/Tech området.



Har du mycket goda kunskaper och erfarenhet inom IT/Tech området, samt upphandling, anbudsarbete eller motsvarande? Är du en person som älskar högt tempo, administration och att lösa problem? Då är du den vi söker!

Vänta inte, sök idag!



Sales Enablement på Nexer är en relativ ny enhet där du har möjlighet att bidra med struktur samt kvalitetssäkring när det kommer till våra anbudsprocesser och affärsstöd. Du kommer att ansvara för alltifrån kvalificering av upphandling till att stötta Bid managers med att ta fram underlag och även leda egna anbud. Du och dina kollegor inom Sales Enablement har en oerhört viktig roll för att säkra Nexer Groups fortsatta framgång på den svenska såväl som på den internationella marknaden.



Om rollen:

I rollen som junior Bid manager kommer du att ha huvudansvaret för all administration vid Bid process, Bid bibliotek samt delar som avser bl.a. kvalificeringar för Nexer Group med inriktning inom offentliga och privata verksamheter. Dina goda kunskaper inom IT/Tech området är avgörande för att lyckas i rollen. Arbetet innebär ett nära samarbete med alla våra enheter där vi arbetar mot den offentliga och den privata marknaden, goda relationer och närvaro på vår kontor är en framgångsfaktor.



Vidare innebär arbetet att du ansvarar för bevakning, system, leverantörs kvalificeringar och utvärdering. I denna roll kommer du i första hand att utföra de administrativa delarna och bevakningsdelarna, samt vara sälj-, avtal- och anbudsstöd.

I den här rollen arbetar du även med anbud för Nexer Group med huvudsakliga inriktning inom offentlig verksamhet. Du samordnar arbetet med våra anbud, från kvalificering av upphandlingsunderlaget till dess att avtal är skrivet.



Publiceringsdatum
2023-03-29

Bakgrund
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, kunskap och erfarenhet av IT/Tech området, med erfarenhet som Sourcing, Bid assistent/samordnare och/eller minst ett års erfarenhet som Bid manager eller motsvarande för offentlig verksamhet. För att lyckas i rollen har du:



• God förståelse för anbudsprocesser.
• Erfarenhet av att kvalificera offentlig upphandling
• Mycket goda kunskaper inom IT/Tech området.
• Mycket goda kunskaper inom Officepaketet samt avancerade kunskaper inom Excel.
• God förståelse för Teams och Sharepoint.
• Du har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.



Vi ser det som mycket meriterande om du har:

• Arbetat med olika anbudssystem och leveransportaler, så som OPIC/Mercell och Achilles etcetera
• Erfarenhet av anbudarbete till den offentlig sektorn.
• Arbetat inom IT-konsultbranschen eller motsvarande



Vidare tror vi att du som person som tycker det är viktigt med struktur, hög kvalitet samt ordning och reda. Du är även en mål- och resultatinriktad problemlösare som är flexibel och har en förmåga att ha många bollar i luften samtidigt. Du gillar att driva projekt framåt och har förmågan att fatta snabba och välgrundade beslut. Är du rätt person för oss så tror vi att du har ett lyhört förhållningssätt, är kundorienterad och har stort fokus på affären.



Ansökan

Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör av dig till Natalie Svensson på natalie.svensson@nexergroup.com. Vi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka!

Placeringsort: Stockholm eller Göteborg

Start: Omgående



Nexer som arbetsgivare

Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag.

Vår kultur

Vår vision är Promising future - det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg - framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!

Ersättning
fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nexer AB (org.nr 556451-9345), https://nexergroup.com

Kontakt
Recruitment team lead
Ulrika Nord
ulrika.nord@nexergroup.com

Jobbnummer
7599241

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nexer AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nexer AB: