IT-tekniker till Servicedesk

Region Örebro län / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, kost, städ, transport och logistik, kundtjänst, fastigheter, IT och medicinsk teknik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 800 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.

Servicedesk arbetar tillsammans i ett öppet kontorslandskap och utgörs av 13 medarbetare som organisatoriskt tillhör avdelningen Drift och Teknik inom området Regionservice IT. Totalt är vi cirka ca 150 personer inom området, varav ca 60 finns på vår avdelning. Vi är lokalmässigt placerade på Universitetssjukhuset i Örebro.

Vi söker nu en IT-tekniker

Publiceringsdatum
2015-07-14

Dina arbetsuppgifter
Servicedesk är Region Örebro läns IT-support som utgör både första- och andralinjesupport. Förstalinjesupporten innebär att vi via telefon tar emot felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom Region Örebro län. Ärenden som inte lösas direkt i första linjen läggs över på andra linjen.

Som medarbetare i Servicedesk alternerar man enligt ett schema mellan båda linjerna vilket gör att man får en variation av arbetsuppgifterna. Vi har ett ärendesystem där vi registrerar och hanterar alla ärenden och åtgärder enligt rutiner och processer baserade på ITIL.

Kvalifikationer
Du ska ha lägst gymnasial utbildning med inriktning mot IT eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha minst 1 års arbetserfarenhet som IT-tekniker eller motsvarande med goda kunskaper inom Windows 7, MS Office och kringutrustning som t.ex. skrivare i företagsmiljö. Du ska ha minst grundläggande kompetens inom nätverk och Active Directory. Det är meriterande om du har erfarenhet av användaradministration i Active Directory och MS Exchange 2010

Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du ha vana från denna typ av support och ha en god pedagogisk förmåga. Du trivs med kundkontakter, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till våra användare.

Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att även arbeta självständigt. Du ska också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser gärna att du är driven och har viljan att utveckla både dig själv och tar initiativ i interna förbättringsarbeten. Du är intresserad av utveckling inom IT, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.

Anställningsform:
Vikariat t.o.m. 2016-06-05

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vikariat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-15
Ange följande referens när du ansöker: Rs:2015:55
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustavsson, Martin, Gruppchef 019-6026107

Företag
Region Örebro län

Adress
Region Örebro län
Box 1613
70116 Örebro

Kontorsadress
Se hemsida

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2342815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Örebro län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Örebro län: