IT-tekniker till Försäkringskassan i Sundsvall

Försäkringskassan / Supportteknikerjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundsvall, Kramfors, Hudiksvall, Ljusdal, Sollefteå eller i hela Sverige

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Vi expanderar och söker därför flera medarbetare till oss med olika tekniska kunskaper inom kollaborationsområdet såsom Unified Communication, Contact Center och E-postlösningar.

Försäkringskassan är en av landets största IT-avdelningar. Vi satsar på ny teknik och hög kvalité. Våra IT-tjänster nyttjas av miljontals användare. Vill du vara delaktig i att etablera en samordnad och säker statlig IT-drift mellan Sveriges myndigheter? Trivs du med höga förväntningar, mycket förändringar och utmaningar? Vill du ha ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.

Publiceringsdatum
2019-05-15

Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta med drift och support av IT-tjänster inom kollaborationsområdet. Du stödjer våra kunder, löser problem och incidenter, deltar i ändringshantering, testning, verifiering samt genomför kvalitetshöjande åtgärder i den dagliga driften. Du deltar i ett flertal utvecklande projekt och har stora möjligheter till löpande kompetensutveckling.

Arbetet innehåller många kontaktytor och kräver därmed god kommunikativ förmåga och fallenhet för att skapa förtroende och behålla goda relationer samt att vara positivt inställd till ett ständigt förändringsarbete.

Vi söker dig som:

• besitter tekniska kunskaper inom kollaborationsområdet såsom Unified Communication, Contact Center och E-postlösningar
• har erfarenhet av att jobba med Lync Server 2013/Skype for Business och/eller Exchange 2013/2016
• har erfarenhet av Active Directory
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har en stark känsla för kvalitet och service samt tycker om att arbeta proaktivt med ständiga förbättringar
• har akademisk examen inom IT området eller motsvarande arbetslivserfarenhet

Det är meriterande om du har kunskaper om flera av följande kompetensområden:

• arbetat i IT-miljöer byggda för flera olika organisationer och verksamheter (multitenancy)
• skriptning och automatisering i exempelvis powershell

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Svenskt medborgarskap krävs eftersom tjänsterna är säkerhetsklassade. Försäkringskassan tillämpar i vissa fall provanställning. Placeringsort är Sundsvall.

Kontakt
Enhetschef Fredrik Garbell, +46 10 118 71 75 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Malin Krüger, +46 10 111 83 43 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Lorenzo Iorio, +46 10 118 71 72. Saco-S: Görel Wiking, +46 10 112 82 81. Seko: Irre del Barba, tel 010 115 30 87.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 3 juni 2019. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
4790307

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: