IT-tekniker Servicedesk

Örebro läns landsting / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro läns landsting i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Lednings- och verksamhetsstöd, LoVS, arbetar med landstingets stödprocesser i områdena Administrativ utveckling och service, Försörjning, Kundtjänst, Landstingsfastigheter, LandstingsIT och Medicinsk Teknik. Förvaltningens uppgift är att stödja och ge service till landstingets ledning och kärnverksamheter. LoVS präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av våra arbetsmetoder. Våra 750 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.

Servicedesk arbetar tillsammans i ett öppet kontorslandskap och utgörs av 13 medarbetare som organisatoriskt tillhör avdelningen Drift och Teknik inom området LandstingsIT. Totalt är vi cirka ca 150 personer inom området, varav ca 60 finns på vår avdelning. Vi är lokalmässigt placerade på Universitetssjukhuset i Örebro.

Publiceringsdatum
2014-11-20

Dina arbetsuppgifter
Servicedesk är landstingets IT-support som utgör både första- och andralinjesupport. Förstalinjesupporten innebär att vi via telefon tar emot felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom landstinget. Ärenden som inte löses direkt i första linjen läggs över på andra linjen.
Som medarbetare i Servicedesk alternerar man enligt ett schema mellan båda linjerna vilket gör att man får en variation av arbetsuppgifterna. Vi har ett ärendesystem där vi registrerar och hanterar alla ärenden och åtgärder enligt rutiner/processer baserade på ITIL.

Kvalifikationer
Du ska ha lägst gymnasial utbildning med inriktning mot IT eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha minst 1 års arbetserfarenhet som IT-tekniker eller motsvarande med goda kunskaper inom Windows 7, MS Office och kringutrustning som t.ex. skrivare i företagsmiljö. Du ska ha minst grundläggande kompetens inom nätverk och Active Directory. Det är meriterande om du har erfarenhet av användaradministration i Active Directory och MS Exchange 2010

Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du ha vana från denna typ av support och ha en god pedagogisk förmåga. Du trivs med kundkontakter, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till våra användare.

Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att även arbeta självständigt. Du ska också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser gärna att du är driven och har viljan att utveckla både dig själv och tar initiativ i interna förbättringsarbeten. Du är intresserad av utveckling inom IT, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.

Tillträde
Snarast enligt överenskommelse

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-04
Ange följande referens när du ansöker: LoVS:2014:77
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustavsson, Martin, Gruppchef 019-6026107

Facklig kontakt
Berglund, Christina, Vision 019-6022755
Westerlund, Tom, SACO 019-6026423

Företag
Örebro läns landsting

Adress
Örebro läns landsting
Box 1613
70116 Örebro

Kontorsadress
Se hemsida

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2075425

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro läns landsting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro läns landsting: