IT-tekniker 1st / 2nd line support
Centric Professionals AB / Elektronikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Centric söker nu för kunds räkning en IT-tekniker inom 1st/2nd line support. Det rör sig om ett spännande konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Centric och uthyrd till vår kund. Du kommer att ingå i ett team på 10 stycken supporttekniker som har olika länder som ansvarsområden.
Publiceringsdatum2016-11-15Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker på IT-avdelningens Servicedesk kommer du i huvudsak att arbeta med 1st och 2nd line support inom Incident Management samt Service Requests. I rollen kommer du att agera, prioritera och rådgöra inom ramarna för koncernens IT-policies och processer. Supportteknikern ansvarar även för att skapa Knowledge Base lösningsbeskrivningar för Servicedesken.
Som supporttekniker hos vår kund kan en vanlig dag bestå av att:
• Vara inkopplad i telefonsvarsslinga där registrering och problembeskrivning förs in i ärendehanteringssystemet.
• Arbeta med lösningar av inkomna incidenter med företagets Knowledge Base-lösningar som stöd.
• Samverka med andra supportfunktioner för hög och snabb lösningsgrad.
• Hantera konto- och behörighetsbeställningar samt hårdvarubeställningar enligt standardutbud.
Din profil och kvalifikationen
• Vi ser att du har följande bakgrund och egenskaper:
• IT-relaterad utbildning.
• Mycket goda kunskaper i svenska både tal och skrift, då arbetsuppgifterna utförs på dessa språk samt goda kunskaper i engelska både i tal och skrift.
• Tidigare erfarenhet av IT-support och hårdvarukännedom om datorer och skrivare.
• Erfarenhet av kundsupport, orderhantering och behörighetshantering.
• En förmåga att förstå kundens problem och översätta det till en teknisk lösning.Du är mycket serviceinriktad och värderar att arbeta i team. Vidare är det viktigt att vara ansvarstagande och ha hög initiativförmåga för att lyckas i denna roll.
Vad vi erbjuder
Att jobba på Centric är roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det - du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Börja med att registrera din ansökan till oss för att ta första steget mot ett roligare och mer utvecklande jobb. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag. Vi ser därför fram emot din ansökan redan idag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Linda Gylling på tfn: 0734-159351 eller
linda.gylling@centric.eu.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande;
https://www.facebook.com/CentricSweden.Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, support-tekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, 2nd line, second line, service desk, servicedesk, konsult, consultant, data, IT-technician, Göteborg
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 1479197712817
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Gylling
linda.gylling@centric.eu 0734-159351
FöretagCentric Professionals AB
AdressCentric Professionals AB
Lindholmspiren 9
40222 GÖTEBORG
KontorsadressLindholmspiren 9 17266 Göteborg
Jobbnummer 3160713
Observera att sista ansökningsdag har passerat.