IT-tekniker

Karlskrona kommun / Supportteknikerjobb / Karlskrona
2015-08-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker" (publicerad 2023-04-24) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlskrona kommun i Karlskrona, Ronneby, Karlshamn, Olofström, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Drift- och serviceförvaltningen, Karlskrona kommun 
Karlskrona kommuns IT-avdelning söker IT-tekniker

Vi söker nu en ny medarbetare till vår servicedesk på Karlskrona kommuns IT-avdelning.

I Servicedesk, som utgör både första- och andralinjesupport, ger våra duktiga medarbetare IT-teknisk support till användare och beställare. Förstalinjesupporten innebär att vi via telefon och mail tar emot felanmälningar, beställningar och frågor från alla förvaltningar och kommunala bolag inom Karlskrona kommun. Ärenden som inte löses direkt i första linjen läggs över på andra linjen. IT-plattformen bygger till stora delar på Microsofts programvaror och tjänster.

På IT-avdelningen, som är en del av Drift- och Serviceförvaltningen, arbetar i dag ett trettiotal personer med kommungemensamma IT-frågor. Hos oss kommer Du att få arbeta i ett glatt och positivt gäng med stora visioner och framåtanda.

I arbetet som IT-tekniker i Servicedesk ingår kontinuerlig kontakt med verksamhetens användare och beställare. Servicedesken är den som har första kontakten med kunden och dit vänder sig de som har IT-relaterade problem, behöver göra en beställning eller bara vill ställa en fråga. Du bör därför vara serviceinriktad, ha bred teknisk kompetens och tycka om att lösa problem.

Som medarbetare i Servicedesk alternerar du enligt ett schema mellan båda linjerna vilket gör att du får en variation i arbetsuppgifterna. Vi har ett ärendesystem där vi registrerar och hanterar alla ärenden och åtgärder enligt rutiner och processer baserade på ITIL.

Publiceringsdatum
2015-08-10

Kvalifikationer
Vi vill att Du har högskoleutbildning eller annan lämplig utbildning/erfarenhet och dokumenterat goda kunskaper inom Microsoftmiljön och dess tekniska plattform.

Då en stor del av arbetet innebär att ge support via telefon är det viktigt att du har en god pedagogisk förmåga, är lyhörd, trivs med kundkontakter, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till våra användare.

Du ska på ett bra sätt kunna hantera sociala frågor samt ha en känsla och intresse för människor. Har du dokumenterade vitsord är detta meriterande.

B körkort är ett krav.

Om anställningen 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Viss beredskap kan förekomma.

Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Kontakt
Supportchef Inger Jonasson, tel. 0455- 30 36 19
IT-chef Kristina Fridensköld, tel. 0455-30 51 55
Fackliga företrädare
Nicklas Lundström, Vision, tel. 0455 - 30 32 61

ÖVRIGT
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering.
Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 30/8
Lämna löneanspråk i din ansökan
Tjänsten söks via Karlskrona kommuns e-rekryteringssystem, se länk nedan.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Karlskrona kommun

Adress
Karlskrona kommun
Hamngatan 7 B
37183 Karlskrona

Kontorsadress
Hamngatan 7 B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2383302

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlskrona kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlskrona kommun: