IT-supporttekniker

Kungliga Tekniska högskolan, Verksamhetsstödet vid KTH / Supportteknikerjobb / Stockholm
2023-02-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-supporttekniker" (publicerad 2024-08-06) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Verksamhetsstödet vid KTH i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling.

IT-avdelningen

IT-avdelningen (ITA) har till uppgift att verka för utveckling och god förvaltning av KTH:s IT-infrastruktur i tydligt samarbete med KTH:s skolor och dess IT-driftsgrupper samt VS systemägare.

Användarstöd (KTH IT-Support), som del av KTH:s IT-avdelning, erbjuder Audiovideo-, tele- och datorrelaterad support till såväl anställda som studenter på KTH. Användarstödet erbjuds via telefon, epost, via besök över disk och på plats hos användarna.

Publiceringsdatum
2023-02-13

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och social IT-supporttekniker till vår 1:a linje inom KTH IT-Support. Du kommer att utföra arbetsuppgifter som innefattar support via telefon, via ärendehanteringssystem samt att ta emot besökare i vår mottagningsdisk i KTH Entré.

Support sker genom att på ett pedagogiskt sätt guida användare mot en lösning via telefon eller e-post, samt genom fjärruppkoppling till deras datorer eller vid ett möte över disk i KTH Entré.

Man har även ansvar för att hålla dokumentation uppdaterad som stöd för felsökning eller administration i system.

Då KTH har mycket internationella studenter och forskare är det viktigt att man uttrycker sig väl på både svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid.
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö.
- En statlig anställning med goda arbetsvillkor.
- Goda möjligheter till kompetensutveckling.
- Balans mellan jobb och fritid.
- Stort eget ansvar i din yrkesroll.
- Möjlighet till distansarbete till viss del.

https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050

Kvalifikationer
Kvalifikationer
- God vana att jobba i en Servicedesk och utföra självständigt arbete.
- Hög servicekänsla.
- God social och teknisk kompetens.
- Minst 2-årig dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- God kunskap om PC och Mac.
- God kunskap om Outlook samt andra mailklienter.
- God organisationsförmåga och ambition att lära sig nytt.
- Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet.
- Vana av att läsa och skriva dokumentation.

Meriterande

- Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem.
- Erfarenhet av att arbeta med telefonsupport.
- Erfarenhet från centralt administrerade datormiljöer.
- Erfarenhet av akademiska IT-miljöer.
- Erfarenhet av komplexa IT-miljöer.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.

Så ansöker du
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).

Om anställningen
Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Övrig information
Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund

För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.



Om KTH

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "VP-2023-0077".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungliga Tekniska Högskolan (org.nr 202100-3054)

Arbetsplats
Kungliga Tekniska högskolan, Verksamhetsstödet vid KTH

Kontakt
Niklas Ekneling, Gruppchef, ekneling@kth.se
08-7909391

Jobbnummer
7440466

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Tekniska högskolan, Verksamhetsstödet vid KTH

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Verksamhetsstödet vid KTH: