IT-supportkonsult

Loxodonta AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-05-20


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Loxodonta AB i Stockholm, Oxelösund, Ludvika, Borlänge, Falun eller i hela Sverige

Loxodonta grundades 1985. Vår vision är att vara det naturliga valet av IT-partner. Vi har idag en bra blandning av mindre och medelstora företag där vi verkar som en extern IT-avdelning. Vi är en växande tjänsteleverantör som erbjuder allt från komplicerade lösningar inom infrastruktur, såsom uppbyggnad av hela nätverk, serverlösningar, telefoni, print och dokumenthantering samt molntjänster, till övertagande av det totala IT-ansvaret.
För oss är vår värdegrund K U L en viktig del i vårt dagliga jobb.
Kvalitet - Utveckling - Långsiktighet
Vi erbjuder Vi vill att våra medarbetare ska utvecklas, må bra och trivas hos oss. Därför erbjuder vi personlig utveckling och generösa förmåner. Detta i form av kollektivavtal, utbildningar, certifikat, friskvård, sjukvårdsförsäkring, kickoffer och gruppträffar med mera.
Arbetsuppgifter Rollen som IT-supportkonsult omfattar arbete med våra kunder för att fylla deras behov av IT-support och drift. Utöver en mycket trevlig arbetsplats med högt i tak och konstruktiva dialoger finns stora möjligheter att visa framfötterna och växa i sin roll. Din förmåga att arbeta affärsmässigt och bygga relationer är oerhört viktig. Du finner glädje i att ge råd och stöd och därmed kan bidra till kundernas utveckling. Att du brinner för service, "det lilla extra" samt att du alltid har kunden & användarna i fokus är ett måste.
Dina arbetsuppgifter innefattar en bredd av IT-relaterade sysslor där din primära roll är att hantera IT-support, deltagande i projekt och ge teknisk rådgivning.
För att passa in i rollen För att passa in i rollen och trivas hos oss ser vi att du som person är positiv, målmedveten, prestigelös och att du är en engagerad lagspelare som visar stort ansvarstagande och noggrannhet. Du är professionell i din framtoning. Du arbetar proaktivt och har ett självgående arbetssätt. Att du brinner för service samt att du alltid har kunden i fokus är en självklarhet.
Du bör ha god teknisk kunskap i kombination med att hitta långsiktiga lösningar genom eget driv och intresse. Att du har viljan och ambitionen att lära, samt ett utpräglat service- och kundfokus är minst lika viktigt.
Dina kvalifikationer För att bli framgångsrik i din befattning bör du ha:
Utbildning relevant för tjänsten
Administrativ kunskap om AD, MS365, Ärendehanteringsprocess, Dokumentering/uppföljning
Relevant erfarenhet på minst 2 år och trivs i rollen som en servicedesk-medarbetare
God grundläggande kunskap gällande server, nätverk, klient, säkerhet och molnlösningar
Självgående
God förmåga att finna vägar till rätt lösning
God analytisk förmåga och vara kvalitetsmedveten

Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid (med 6 månaders provanställning). Placeringsort: Stockholm.
Din ansökan
Vi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kommer att tillsättas så fort som möjligt. Tveka inte att ansöka, även om du inte uppfyller alla tekniska krav. Vi lägger större vikt vid att hitta rätt person. Skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på länken nedan! Frågor om tjänsten besvaras av Jonatan Hallqvist, jonatan.hallqvist@loxodonta.se eller läs mer påwww.loxodonta.se.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Loxodonta AB (org.nr 556809-5789), http://www.loxodonta.se/

Arbetsplats
Loxodonta

Jobbnummer
9348718

Prenumerera på jobb från Loxodonta AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Loxodonta AB: