IT-support till Myndighet i Göteborg
Dreamwork Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Göteborg,
Mölndal,
Lerum,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en IT-support till First Line för Myndighet i Göteborg.
Arbetstiderna är 07.00 till 16.00 alternativt 08.00 till 17.00. Arbetet är heltid och du arbetar på plats hos kund. Du blir anställd som konsult hos oss på Dreamwork.
Planerad start är 13 februari och uppdraget är på ett år med chans till förlängning.
Mer om tjänsten
Som First Line support så kommer du arbeta med inkommande samtal.
Du kommer att ta emot, registrera, kategorisera och lösa ärenden som kommer in till myndighetens användarstöd inom IT och telefoni. Vidare så kommer du att tillhandahålla tekniks it-support mot användare avseende hård- och mjukvara samt behörigheter.
I din roll så kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll.
Som First Line support så har du som uppgift att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt. Vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. I rollen arbetar man med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade it-lösningar.
Publiceringsdatum2023-01-19ProfilVi söker dig med god social kompetens och som brinner för service.
Du är driven och har ett stort intresse för IT och användarstöd. Du är van att supportera tekniska lösningar och har arbetat med att supportera Microsoft Windows, Microsoft Office, Active Directory och Cintrixlösningar. Du har god analytisk förmåga och är duktig på att identifiera fel och se lösningar.
Vidare är du lojal, pålitlig, social och en lagspelare.
ErfarenheterDu har gymnasial utbildning inom IT eller likvärdig utbildning inom IT.
Du har minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin under de senaste 24 månaderna.
Du har dokumenterad erfarenhet av att ge support inom Microsoft Windows och Microsoft Office.
Du pratar och skriver obehindrat på Svenska och känner dig bekväm med Engelska. Vidare har du erfarenhet av att arbeta inom kontaktcenterlösningar, ärendehanteringssystem och/eller kunskapsdatabaser.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan! Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7069".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dreamwork Scandinavia AB (org.nr 556695-7600),
http://www.dreamwork.se/ Kontakt Louise Gardell
louise.gardell@dreamwork.se Jobbnummer 7358873
Observera att sista ansökningsdag har passerat.