IT-support on-site

Karolinska Institutet / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karolinska Institutet i Solna, Stockholm, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige

Universitetsförvaltningen stödjer Karolinska Institutets institutioner och ledning. Universitetsförvaltningens mål är att ge god service och bidra med professionell och effektiv administration till KI:s utbildning och forskning.



Arbetsgruppen och dess inriktning
Tjänsten är placerad inom IT-avdelningen på enheten Service & Dialog.

Enheten består idag av 25 personer varav 10 inom on-site support. Inom enheten arbetar kvinnor och män i åldrar från 24 till 65. Majoriteten av on-site-personalen är män, varför vi särskilt välkomnar kvinnliga sökande.
Förutom on-site hanterar enheten ärenden som rör KI:s gemensamma infrastruktur, beställningar, licenser, telefoni m.m. Våra användare finns inom forskning, utbildning och administration.

Vårt erbjudande i korthet
• Intressanta arbetsuppgifter som innehåller både människor och teknik.
• En arbetsplats som genomsyras av forskning och utbildning med visionen att förbättra människors hälsa.
• Utvecklingsmöjligheter inom såväl IT-avdelningen som övriga KI.
• 28, 31 eller 35 dagars semester beroende på ålder.
• Friskvård
• Flextid

Ansvarsområden/arbetsuppgifter
Din huvuduppgift är att hjälpa it-användare med allehanda frågor och problem som rör såväl PC som Mac via fjärrstyrning och på plats. Du har daglig direktkontakt med användare och ärendena kan röra även licenser, beställningar och telefoni. Alla ärenden hanteras i ärendehanteringssystemet Nilex.
Karolinska Institutet är både en myndighet och en internationell forskar- och utbildningsmiljö. Det gör att både svenska och engelska är nödvändiga i vardagen.

Som IT-support on-site är du ansvarig för bland annat att:
• Analysera och lösa ärenden
• Hantera och återkoppla ärenden snabbt och korrekt
• Arbeta strukturerat
• Kommunicera på ett sätt som upplevs professionellt av kunden
• Bidra till, och främja, ett positivt samarbetsklimat på arbetsplatsen

Publiceringsdatum
2018-02-09

Kvalifikationer
Rollen ställer krav på it-kompetens och problemlösningsförmåga och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Erfarenhet och utbildning
• Du har KY/YH-utbildning med it-inriktning, eller motsvarande kunskaper.
• Du har minst 6 månaders erfarenhet av on-site-support där du arbetat med något ärendehanteringssystem
• Du har erfarenhet av att ge support på både PC och Mac
• Du har breda it-kunskaper som innefattar både PC och Mac
• Du kommunicerar obehindrat i tal (såväl i telefon som öga mot öga) och skrift på svenska och engelska

Dina personliga egenskaper
• Du är en person som älskar att ge service, du har lätt att lära och är skicklig på att lösa problem
• Du har ett eget driv och tar ansvar för att uppfylla supportens åtaganden
• Du är pedagogiskt lagd och hanterar med lätthet stressade personer med varierande it-kunskaper
• Du är lugn och stabil och fokuserar på rätt saker i pressade situationer.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi.

Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. I Sverige står Karolinska Institutet för drygt 40 procent av den medicinska akademiska forskningen och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Sedan 1901 utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.

Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-26
Ange följande referens när du ansöker: 2-868/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Lönnerberg, enhetschef 08-524 866 27

Företag
Karolinska Institutet

Adress
Karolinska Institutet
Nobels väg 5
17177 Stockholm

Kontorsadress
Nobels väg 5

Jobbnummer
3956784

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karolinska Institutet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karolinska Institutet: